کد خبر: 105240
A

پیام طبرسی: تخت خالی نداریم، ICUها پر شده و بیماران به مراکز درمانی سرریز شده‌اند/ هیچ اثری از تعطیلی در شهر نیست/ اینطور که نمی‌شود کرونا را مهار کرد

معاون آموزشی گروه بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از اواخر سال ۹۸ تا کنون که ما به صورت مدام با این ویروس دست و پنجه نرم کرده‌ایم، هیچ گاه وضعیت تا این حد بغرنج و نگران کننده نبوده است.

پیام طبرسی: تخت خالی نداریم، ICUها پر شده و بیماران به مراکز درمانی سرریز شده‌اند/ هیچ اثری از تعطیلی در شهر نیست/ اینطور که نمی‌شود کرونا را مهار کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ روند گسترش اپیدمی کرونا در روزهای ابتدایی ۱۴۰۰، بسیاری از شهرها و مناطق کشور را به شرایط بحران کشانده و شیب تند افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان این بیماری، وضعیت بی‌سابقه و نگران کننده‌ای را به دنبال داشته است.

داود پیام طبرسی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و رئیس بخش عفونی(کرونا) بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به وضعیت کنونی مناطق مختلف کشور و بخصوص تهران از نظر شیوع اپیدمی اظهار داشت: شرایط پیش رونده شیوع ویروس کووید۱۹ در حال حاضر، بسیار خطرناک و نگران کننده بوده و از ابتدای شیوع اپیدمی تا کنون، بدترین وضعیت خود را در پایتخت رقم زده است.

وی افزود: از اواخر سال ۹۸ تا کنون که ما به صورت مدام با این ویروس دست و پنجه نرم کرده‌ایم، هیچ گاه وضعیت تا این حد بغرنج و نگران کننده نبوده است.

معاون آموزشی گروه بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همچنین تصریح کرد: تازه ما در زمان ابتدای شیوع این بیماری، اطلاعی از جزئیات، شکل و ماهیت آن نداشتیم و اکنون با شناخت فعلی جامعه پزشکی کشور از کروناویروس، نگرانی‌ها به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته است.

تخت خالی نداریم، ICUها پر شده و همه بیماران به مراکز درمانی سرریز شده‌اند

طبرسی در ادامه نیز، اشاره‌ای به وضعیت مراکز درمانی و بیمارستان‌های تهران داشت و یادآور شد: در حال حاضر، شیب تند افزایش مبتلایان و بیماران بدحال، وضعیت بدی را در مراکز درمانی پایتخت رقم زده و در بسیاری از بیمارستان‌ها با خالی کردن باقی ظرفیت درمانی، اقدام به بستری کردن بیماران کرونایی کرده‌اند. در شرایط فعلی به صراحت می‌گویم که تخت خالی نداریم، ICU ها پر شده و همه بیماران به مراکز درمانی سرریز شده‌اند.

همه مبتلایان از نوع انگلیسی ویروس رنج می‌برند

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، عنوان داشت: متاسفانه در حال حاضر، همه مبتلایان به کرونا از ابتلا به نوع انگلیسی این ویروس رنج می‌برند و این نوع از کووید۱۹، نسبت به نمونه قبلی آن، افراد را در سنین پایین‌تری درگیر می‌کند. در مجموع باید گفت که اوضاع تهران از نظر اپیدمی، اصلا اوضاع مناسبی نبوده و خطرناک است.

هیچ اثری از تعطیلی در شهر نیست

وی همچنین با انتقاد شدید از شکل اجرای قرنطینه یا لاک داون ۱۰ روزه، تاکید داشت: متاسفانه به رغم اینکه، تعطیلی مشاغل گروه یک در پایتخت و مناطق قرمز کشور اعلام شده، هنوز ردی از قرنطینه در شهر نمایان نیست. ما در همین روز ابتدایی اجرای تعطیلی، هیچ اثری از تعطیلی در شهر ندیدیم و اگر وضعیت به همین شکل ادامه داشته باشد، روال بر همین اساس ادامه پیدا کرده و وضعیت، روز به روز نگران‌کننده‌تر و خطرناک‌تر خواهد شد.

طبرسی در پایان نیز خاطرنشان کرد: وضعیت تراکم حضور افراد در خیابان‌ها و اماکن و همچنین مترو و وسایل نقلیه عمومی بسیار شلوغ‌تر از زمان پیش از تعطیلی بوده و به این شکل، نمی‌شود اپیدمی را مهار کرد.

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر