کد خبر: 153220
A

راه‌های از بین بردن موخوره

موخوره به مشکلی گفته می‌شود که مو در آن به چند شاخه تبدیل و بعد از یک مدت از قسمت‌هایی که شاخ‌شاخ شده خرد می‌شود و می‌ریزد و این باعث کم‌پشت شدن مو می‌شود.

راه‌های از بین بردن موخوره

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در این که مو نقش بسزایی در زیبایی افراد دارد شک نیست اما گاهی برخی مشکلات در سلامت مو باعث می‌شود عده‌ای از داشتن موهای زیبا و سالم محروم شوند، از جمله این مشکلات موخوره است.

اما موخوره چیست؟ موخوره به مشکلی گفته می‌شود که مو در آن به چند شاخه تبدیل و بعد از یک مدت از قسمت‌هایی که شاخ‌شاخ شده خرد می‌شود و می‌ریزد و این باعث کم‌پشت شدن مو می‌شود.

عوامل ایجاد موخوره چیست؟

استفاده مداوم از سشوار و اتوی مو

استفاده از رنگ مو و دکلره

استفاده مداوم از تافت و مواد نگهدارنده مو از روی موی سر

شانه کردن موهای خیس

درست شانه نکردن و گره خوردن مداوم مو

خشک شدن بیش از حد مو بر اثر استفاده از شامپوهای نامناسب با توجه به جنس مو

شستن مو با آب داغ

بستن بیش از حد مو و ایجاد شکن روی مو به این دلیل

همه موارد گفته‌شده می‌توانند عامل ایجاد موخوره باشند، مواردی که شاید در بسیاری از مواقع بسیار ساده از کنارشان می‌گذشتیم.

حال چگونه موهای موخوره‌دار خود را بدون کوتاه کردن درمان کنیم؟

درمان با زرده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ ویتامین آ و اسیدهای چربی دارد که برای مو و پیاز مو بسیار مفید است، می‌توانید پیش از حمام کردن بسته به حجم و قد موی خود از یک یا دو زرده تخم‌مرغ استفاده کنید و آن را به پایین موهای خود بزنید و ماساژ دهید. همچنین می‌توانید روغن زیتون را نیز با زرده تخم‌مرغ ترکیب کنید و به موهای خود بزنید. گفتنی است این ماده طبیعی در صورت تماس با پوست سر نه تنها مشکلی برای موی شما ایجاد نمی‌کند بلکه باعث تقویت مو نیز می‌شود. بنابراین یک ماسک موی قوی و نرم‌کننده برای موهای آسیب‌دیده و کم‌پشت شما خواهد بود.

توجه داشته باشید اگر پیش از استفاده از این ماسک موی خود را مرطوب کنید، جذب مواد مغذی بیشتر می‌شود و نتیجه بهتری خواهید گرفت.

می‌توانید از این ماسک مو هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

استفاده از روغن رزماری برای رفع موخوره

روغن رزماری رطوبت لازم برای جلوگیری از موخوره را به موهای شما برمی‌گرداند، کافی است بعد از حمام زمانی که موهایتان هنوز مرطوب است چند قطره روغن رزماری را روی ساقه‌های موی خود ماساژ دهید و دقایقی صبر کنید و پس از آن موی خود را آبکشی ساده کنید؛ با این کار خواهید دید که بعد از خشک کردن موها دیگر اثری از خشکی مو نیست. تکرار این کار می‌تواند شما را از شر موخوره‌ها نجات دهد.

روغن زیتون برای مو و پوست خشک

روغن زیتون برای تقویت و رفع خشکی مو بسیار موثر است، برای درمان با روغن زیتون باید از این ماده مفید پیش از حمام کردن استفاده کنید چراکه چربی بالایی دارد و باید حتماً از روی پوست و مو شسته شود. نیم ساعت قبل از حمام کردن موی خود را مرطوب و به چند قطره روغن زیتون آغشته کنید و ماساژ دهید، سپس به آن استراحت دهید و بعد مو را به خوبی بشویید.

معجزه‌ای به نام سرکه سفید برای مو

سرکه سفید به دلیل اسیدی بودن باعث تنظیم ph پوست سر می‌شود و همین امر موجب می‌شود موهای نرم و بدون موخوره داشته باشید. کافی است بعد از حمام کردن، ترکیب آب و سرکه را روی موهای خود اسپری و بعد از ۱۰ دقیقه آن را آبکشی کنید و سپس خشک کنید تا شاهد درخشش و لطافت موهای خود باشید.

نرم کردن مو با آووکادو

آووکادو دارای پروتئین، اسید فولیک، اسیدهای چرب ضروری، منیزیم، ویتامین A ،E و D و سایر مواد مغذی است که برای نرم کردن مو بسیار موثر است. باید آووکادوی رسیده را پوره کنید و آن را روی موهای خود ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه موی خود را بشویید تا نرمی و لطافت به موهای خشک و موخوره‌زده شما برگردد.

اما موثرترین راه برای جلوگیری یا عدم گسترش موخوره کوتاه کردن مو به طور مداوم به مقدار بسیار کم است. اگر ماهانه یک سانت یا حتی کمتر از پایین موهای خود را به اصطلاح نوک‌گیری کنید، احتمال موخوره گرفتن موهایتان بسیار کم می‌شود و در صورتی که موهایتان موخوره دارد، کوتاه کردن قسمت‌های موخوره‌دار می‌تواند از گسترش آن جلوگیری کند.

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر