کد خبر: 58638
A

کمبود گروه خونی o در پایتخت/ نماینده مجلس: رسانه ها و نهادهای فرهنگی فرهنگ اهدای خون را ترویج کنند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه ۷۰ درصد خون مورد نیاز کشور از طریق اهدای خون تامین می شود، گفت: متاسفانه هنوز نتوانستیم امکانات و تجهیزات مناسب را در تمامی مناطق کشور برای اهدای خون بسط و گسترش دهیم.

کمبود گروه خونی o در پایتخت/ نماینده مجلس: رسانه ها و نهادهای فرهنگی فرهنگ اهدای خون را ترویج کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد حسین قربانی اهدای خون را یکی از سنت های پسندیده دانست که بر خلاف تمامی کشورهای دنیا و حتی توسعه یافته در ایران به خوبی جا افتاده است، گفت: این رویه بسیار خوب حس نیکوکاری و نگاه خیرخواهانه در بین افکار عمومی نسبت به اهدای خون در هیچ جای دنیا به چشم نمی خورد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با داوطلبان اهدای خون باید رفتار مناسبی داشت، افزود: قشری که به هر نحوی در تعامل با مردم حرکت می کنند باید تکریم شوند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری کمبود گروه خونی منفی و  o در پایتخت و اینکه این گروه خونی در تمامی سطوح جامعه و دنیا از کمیاب ترین گروه های خونی به شمار می رود، ادامه داد: ایران نیز از این قاعده مستنثی نیست و حتی یکی از مهمترین معضل کشور در دوران دفاع مقدس تامین خون برای گروه خونی o بود.

وی افزود: در حال حاضر نیز با کمبود این گروه خونی در پایتخت مواجه هستیم و باید به گونه ای عمل و فرهنگ سازی کرد که افراد برای اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اهدای خون، زندگی انسان ها را نجات و به آن حیاتی دوباره می بخشد، گفت: البته افراد با اهدای خون از سلامت جسمانی خود نیز آگاه می شوند.

ترویج فرهنگ اهدای خون در دستور کار نهادهای فرهنگی و رسانه ها قرار گیرد

قربانی افزود: بهتر است ترویج فرهنگ اهدای خون در دستور کار نهادهای فرهنگی و رسانه ها قرار گیرد؛ متاسفانه هنوز نتوانستیم امکانات و تجهیزات مناسب را در تمامی مناطق کشور برای اهدای خون بسط و گسترش دهیم.

وی ادامه داد: : مردم علاقه زیادی به اهدای خون دارند بنابراین باید مراکز اهدای خون را حتی به صورت سیار در اغلب نقاط پرتردد کشور ایجاد کرد تا مردم با دسترسی راحت به چنین مراکزی بتوانند در اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

حدود 60 تا 70 درصد خون مورد نیاز کشور از طریق اهدای خون تامین می شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حدود 60 تا 70 درصد خون مورد نیاز کشور از طریق اهدای خون تامین می شود، گفت: به دلیل نبود تجهیزات کامل در کشور پلاسما ابتدا برای استحصال به کشورهای صنعتی فرستاده می شود و سپس دارو به ایران بازگشته و در سطح کشور توزیع می شود./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر