کد خبر: 97831
A

سی تی اسکن برای غربالگری افراد کرونایی بدون علامت ممنوع است

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: انجام سی تی اسکن برای غربالگری مبتلایان بدون علامت به کرونا ممنوع است.

سی تی اسکن برای غربالگری افراد کرونایی بدون علامت ممنوع است

به گزارش دیده بان ایران؛ دکتر مونا طلسچیان افزود: بهترین آزمایش تشخیص استاندارد برای کووید ۱۹، آزمایش پی سی آر بوده و حساسیت آن با عوامل مختلفی نظیر روش صحیح نمونه گیری مرتبط است.

وی، بهترین زمان انجام این آزمایش برای افراد دارای علامت کووید١٩ یک تا سه روز بعد از شروع علایم دانست و اظهار داشت: بهترین زمان انجام آزمایش پی سی آر برای افراد بدون علامت کرونا که در تماس با افراد مبتلا هستند پنج تا هفت روز بعد از تماس با فرد مبتلا است.

این متخصص و استادیار داخلی بیمارستان شریعتی ادامه داد: آزمایش پی سی آر  منفی به تنهایی رد کننده ابتلا به کووید ۱۹ نیست و آزمایش آنتی بادی به تنهایی برای تشخیص  کرونا مناسب نبوده و در ارزیابی بیماران سرپایی که علایم تنفسی دارند، اما نیاز به بستری ندارند در صورتی که  افراد مسن، دیابتی یا سایر بیماری می توان از سی تی اسکن استفاده کرد.

مجموع شمار مبتلایان به کرونا در کشور به یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۵۱ نفر رسید و شمار جان باختگان این بیماری ۵۳ هزار و ۲۷۳ نفر است.

تاکنون ۸۶۵ هزار و ۴۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵ هزار و ۶۲۷ بیمار دیگر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و  تاکنون ۶ میلیون ۹۴۴ هزار و ۴۶۲ آزمایش تشخیص کرونا در این کشور انجام گرفته است.

در حال حاضر بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر