کد خبر: 102453
A

حسن بیادی: اصولگرایان از ترس شکست برابر هم‌جناحی‌های خود در حال خودکشی سیاسی‌اند/ اگر این روند ادامه پیدا کند، دیگر چیزی از انقلاب باقی نمی ماند

عضو شورای وحدت گفت: هرچند بخشیدن کسانی که از آنها دائماً زخم و طعنه خورده‌ایم از سخت ترین کارهای یک انسان با تفکر سیاسی و اجتماعی باشد اما چه کنیم که در این امر باید پیرو مولا و مقتدایمان حضرت امام علی(ع) مستدام و صبور باشیم.

حسن بیادی: اصولگرایان از ترس شکست برابر هم‌جناحی‌های خود در حال خودکشی سیاسی‌اند/ اگر این روند ادامه پیدا کند، دیگر چیزی از انقلاب باقی نمی ماند

به گزارش دیده بان ایران؛ اصولگرایان خیلی برای انتخابات ریاست جمهوری شور و اشتیاق دارند اما مشکل اصلی مکانیزم حداقلی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است که بدون توجه به نظرات و دیدگاهای اکثریت گروه های اصولگرا، می خواهد همچون انتخابات مجلس، کارزار رقابت 1400 را نیز مدیریت کند و به طبع نتیجه ای در خور خواسته های خودش را رقم بزند. اکثریت اصولگرایان وقتی دیدند شورای ائتلاف گوش شنوایی ندارند دور هم جمع شدند و مکانیزمی تحت عنوان شورای وحدت را ساماندهی کردند، همچنین از جامعه روحانیت خواستند تا چتری برای این گردهمایی حداکثری شود. این اتفاق به مذاق شورای ائتلاف خوش نیامد و روز گذشته حدادعادل به مکانیزم شورای وحدت تاخت و رویکرد آن را پدرسالارانه خواند. این موضعگیری حداد عادل واکنش هایی را در پی داشت.

حسن بیادی درباره آثار منفی تفرقه نیروهای انقلاب و اصولگرا برای انتخابات 1400 گفت: امام هادى علیه السلام می فرمایند "اَلْمِراءُ یُفْسِدُ الصَّداقَةَالْقَدیمةَ وَ یُحِلُّ الْعُقْدَةَ الْوَثیقَةَ وَ اَقَلُّ مافیهِ اَنْتَـکونَ فیهِ الْمُغالَبَةُ وَ الْمُغالَبَةُ أمْتَنُ اَسْبابِ الْقَطیعَةِ" ؛«بگو مگو، دوستى طولانى را از بین مى بَرد و رابطه محکم را به جدایى مى کشاند وکمترین اثر بگو مگو این است که هر کدام از دو طرف، مى خواهد بر دیگرى پیروز و یا غالب شود و همین فکر پیروز شدن، مهم ترین عامل قطع رابطه است».
 
 
 
وی ادامه داد: در این دنیای وانفسا و شرایط بد اقتصادی مردم و گرفتاری پیچیده آنان، هر زمان چشمان خود را باز می کنیم بعضی از دوستان کم لطف خود را می بینیم که هر روز  به مجادله و محاکمه یکدیگر می پردازند. اگر این روند ادامه پیدا کند، دیگر چیزی از انقلاب باقی نمی ماند و شک نکنیم که حتما از اهداف عالیه نظام اسلامی روز به زوز دورتر  خواهیم شد و کشورمان رنگ آرامش و ثبات را دیگر نخواهد دید؛ چرا چشمانمان را فروبسته و نظاره‌گر گسترش ناامیدی در بین مردم بی گناه هستیم ، با این روند بی شک و تردید همه ما مجازات سنگینی را در دنیا و آخرت به زودی متحمل خواهیم شد.
 
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان درباره انتقاد برخی سیاسیون به فعالیت شورای وحدت برای نقش آفرینی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 یادآور شد: علیرغم فرهیخته بودن اکثر اعضاء شورای وحدت و شورای ائتلاف متاسفانه شاهد بخودکامگی‌ و خودسری  در بین بعضی از گروه و افراد منتصب به جامعه بزرگ اصولگرایی هستیم آنچنانکه از ترس عدم پیروزی خود، نه در مقابل جناح مخالف بلکه از ترس شکست در برابر رفقا و هم جناحیهای خودشان در حال خودکشی سیاسی هستند.
 
وی با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق اصولگرایان جامعه روحانیت را قبول دارند، ادامه داد: جدیدا مشاهده می‌شود بعضی از افراد خواسته یا ناخواسته بهترین سرمایه صادق و شناسنامه‌دار اصولگرایان یعنی "جامعه روحانیت مبارز"  را به جرم محوریت آنان محکوم  و تخریب و نیز به انحاء مختلف دوستانشان را مخصوصا در استانها تهدید می‌کنند. در حالیکه این شورا متشکل از بیش از پنجاه حزب و گروه مستقل سیاسی و اجتماعی با حضور شخصیتها و اندیشمندان حقیقی و حقوقی  می باشند.
 
این عضو شورای وحدت درباره پدرسالار خواندن جامعه روحانیت مبارز از سوی تخریب کنندگان شورای وحدت اظهار کرد: بعضی از حرفها و حرکتهای نسنجیده این دوستان ناشکر و نامهربان، انسان را به یاد آیه شریفه «کَلاَّ إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغى‌ أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى‌» می اندازد. البته عشق به تصاحب صندلیهای ریاست و کسب قدرت  ، نتیجه‌ای بهتر از این را در بر نخواهد داشت.
 
وی درباره دلیل سکوت شورای وحدت در برابر تخریب‌ها، افزود: اگر بخواهیم در امان باشیم باید به توصیه بزرگانمان در علم احکام و اخلاق عمل کنیم و گاهی برای رهاشدن از درد تفرقه و حفظ وحدت "باید بخشید و گذشت و چشم فرو بست". رسول معظم و پیامبر مهربانیها و اسوه کرامات اخلاقی فرمود “بنی‌الاسلام علی کلمتیتن، کلمةالتوحید و توحیدالکلمة” و نیز گاهی هم باید سر در چاه فرو برد و زار زار از این “جهل خاموش” گریست.
 
دبیرکل آبادگران جوان اظهار کرد: هرچند بخشیدن کسانی که از آنها دائماً زخم و طعنه خورده‌ایم از سخت ترین کارهای یک انسان با تفکر سیاسی و اجتماعی است اما چه کنیم که در این امر باید پیرو مولا و مقتدایمان حضرت امام علی(ع)، مستدام و صبور باشیم بنابراین علیرغم همه مشکلات موجود و این اوضاع آشفته نباید توقف و ایستایی داشته باشیم چرا که ناامیدی در مسیر تعالی نظام و کوتاهی در حفظ دستاوردهای انقلاب به هرشکل حرام است فلذا ضرورت دارد که با همکاری ، همدلی و هماهنگی یکدیگر به منظور تحقق فرمایشات و مطالبه همیشگی مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری انتخاباتی پرشور با “حضور و مشارکت حداکثری” تلاش کنیم و  به یاری خدا جهت محقق شدن اهداف عالیه نظام این راه پر فراز و نشیب را با تمام سختی‌هایش محکم و انقلابی و مومنانه ادامه دهیم  و در برابر ناملایمات و نامهربانی‌ها استقامت نماییم.
منبع: نامه نیوز
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر