کد خبر: 102471
A

آصفری: کارگران هپکو دو ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و با کفن در راه‌آهن تجمع کردند/ گناه کارگران چیست؟

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به عدم دریافت ۲ ماه حقوق و اعتراض کارگران شرکت هپکو از رئیس مجلس خواست که مطالبات این افراد را در شورای عالی سران قوا پیگیری کند.

آصفری: کارگران هپکو دو ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و با کفن در راه‌آهن تجمع کردند/ گناه کارگران چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به موضوع کارگران کارخانه هپکوی اراک ورود کند.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه هیچ اراده ای در دولت برای حل مشکلات کارگران هپکو وجود ندارد، گفت: متاسفانه در اوایل مجلس یازدهم گفته شد به جای اینکه در اتاق وزرا موضوعات را پیگیری کنیم، وزرا را به مجلس خواهیم آورد. وزرا آمدند اما به تعهداتشان عمل نکردند. با توجه به مشکل کارخانه هپکوی اراک، کارگران این کارخانه دو ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و با کفن در راه‌آهن تجمع کردند و آرام اعتراض می‌کنند.

وی خطاب به محمدباقر قالیباف گفت: وزرا جواب ما را نمی‌دهند. شما در شورای هماهنگی سران قوا مسئله کارخانه هپکو را پیگیری کنید. زیرا با توجه به اینکه در آستانه سال جدید و عید نوروز هستیم کارگران در وضعیت نامناسب اقتصادی به سر می برند. وزیر کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز هفته گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس، وعده پیگیری این مسئله را دادند، اما با گذشت یک هفته هنوز اتفاقی رخ نداده است.

آصفری افزود: ما از روز اول گفتیم که سازمان تامین اجتماعی اراده‌ای برای حل مشکل کارگران هپکو ندارد و امروز در این سازمان به نوعی گروکشی صورت می‌گیرد. می‌گویند اول فلان کار را کنند تا حقوق کارگران پرداخت شود. گناه کارگران چیست؟

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: تبصره ۴ وزارت بهداشت درخصوص نیروهای خدماتی است که متاسفانه در جریان مبارزه با ویروس کرونا فراموش شده‌اند، در حالی که مقام معظم رهبری نیز به وزارت بهداشت درخصوص تبدیل این گروه افراد به تبصره ۳ تاکید فرمودند، به این موضوع جدا ورود کنید.

آصفری در پایان از گرانی‌های اخیر انتقاد کرد و گفت: مردم شهرستان‌های مختلف نسبت به گرانی ها اعتراض دارند. چرا مرغ و تخم مرغ  علی رغم دریافت سوبسید، چندبرابر گران شده است؟ دولت چه زمانی می‌خواهد با دلالان حوزه اقتصادی مقابله کند؟ مردم با دریافت حقوق ۲ میلیون تومان نمی توانند مشکلات معیشتی خود را مرتفع کنند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر