کد خبر: 102550
A

داریوش قنبری: زمانی که بودجه بررسی می‌شود، نمی‌توان دستور دیگری مطرح کرد/ دولت برای توافق با آژانس، با مقامات عالی‌رتبه نظام هماهنگ کرده است

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه طبق قانون زمانی که بودجه بررسی می‌شود، نمی‌توان دستور دیگری مطرح کرد، گفت: قطعاً همه تصمیمات با مقامات عالی رتبه نظام نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است بنابراین مخالفت مجلس مانع جدی در روند برجام نخواهد بود.

داریوش قنبری: زمانی که بودجه بررسی می‌شود، نمی‌توان دستور دیگری مطرح کرد/ دولت برای توافق با آژانس، با مقامات عالی‌رتبه نظام هماهنگ کرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ داریوش قنبری در خصوص از دستور خارج کردن بودجه و بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: طبق قانون زمانی که بودجه در دستور کار قرار می‌گیرد، هیچ لایحه یا طرح دیگری را نمی‌توان در دستور قرار داد و ظاهراً مجلس خود را فراتر از قانون می‌داند و قانون را برای خود لازم الاجرا نمی‌داند. این اقدام مجلس مسبوق به سابقه نبوده است و در زمانی که بودجه بررسی می‌شود دستور دیگری نمی‌تواند مطرح شود.

وی افزود: دولت براساس منافع ملی عمل می‌کند و سیگنال‌هایی برای رفع تحریم‌ها ارسال شده است، مکانیزم ماشه غیرفعال شده و تردد دیپلمات‌های ایرانی در آمریکا برطرف شده است و صحبت از احیای برجام است اما متأسفانه به نظر می‌‎رسد عده‌ای در داخل کشور، این اقدام را در راستای منافع جناحی خود ارزیابی نمی‌کنند و از این موضوع ناراحت و ناراضی هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: در زمان ترامپ بدترین وضعیت را علیه ایران شاهد بودیم و مجلس حساسیتی نسبت به تحریم‌های ترامپ نداشت و از زمانی که در آمریکا شاهد تغییرات بودیم، این اقدامات مجلس آغاز شد و این رفتارهای مجلس قابل تأمل است. البته کاری که مجلس انجام داده می‌تواند پشتوانه ای برای قدرت چانه زنی دولت باشد اما اگر به مانعی برای تحقق اهداف و منافع ملی تبدیل شود، خطرناک است و باید مراقب بود که در مسیری حرکت نشود که منافع ملی آسیب ببیند.

وی اضافه کرد: با توجه به نگاهی که در مجلس وجود دارد و با توجه به مسائل انتخاباتی بعضی از افراد تمایل ندارند که در دولت کنونی قضیه هسته‌ای حل شود و هدفشان این است که این مشکلات به آینده موکول شود.

این عضو حزب مردم سالاری گفت: در مجموع به نظر می‌رسد که مصوبه مجلس اگر برای تقویت قدرت چانه‌زنی دولت بوده مفید است اما اگر با اهداف دیگر تصویب شده است، خطرناک خواهد بود.

وی گفت: در شرایطی که از قبل نیز قابل پیش بینی بود که دولت بایدن به برجام بازگردد، عده ای دنبال این بودند که در کنار دولت قرار بگیرد؛ من فکر می‌کنم مخالفت مجلس نباید به حدی جدی باشد که مانع تحقق اهداف دولت شود.

قنبری در پایان خاطر نشان کرد: قطعاً دولت در خصوص موضوع هسته‌ای هم تجربه کار کارشناسی را دارد و هم قطعاً همه تصمیمات با مقامات عالی رتبه نظام نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است بنابراین مخالفت مجلس مانع جدی در روند برجام نخواهد بود.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر