کد خبر: 103893
A

حجت الاسلام صفی‌الدین: روح علامه مصباح قبل از آن که به سوی خدا عروج کند محل فرود ملائکه بود

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: این دانشمند بزرگی که او را امروز از دست داده‌ایم، ما رابطه ویژه‌ای با او داشتیم. در حزب الله خدا را شاکریم که با این شخصیت بزرگ آشنا شدیم و با ایشان رابطه ویژه‌ای داشتیم.

حجت الاسلام صفی‌الدین: روح علامه مصباح قبل از آن که به سوی خدا عروج کند محل فرود ملائکه بود

به گزارش دیده بان ایران؛ آئین افتتاحیه سلسله نشست‌های معرفی اندیشه‌های آیت‌الله مصباح یزدی(قدس سره) روز چهارشنبه ٢٠ اسفند ماه با سخنرانی آیت‌الله رجبی و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و به همراه پخش پیام تصویری حجت‌الاسلام سیدهاشم صفی الدین (رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان) برگزار شد.

 
حجت الاسلام سید هاشم صفی‌الدین در آئین افتتاحیه سلسله نشست‌های معرفی اندیشه‌های آیت‌الله مصباح یزدی (قدس سره) در پیامی تصویری، بیان کرد: ایشان از کسانی بود که خداوند توفیق داده بود، روحش قبل از آن که به سوی خدا عروج کند محل فرود ملائکه باشد. ایمان و عمل صالح این مرد باعث شده بود تا روح او محل فرود ملائکه باشد که او را بر دانش، تحقیق و استقامت در راه حق و حقیقت یاری می‌نمودند. همچنین قلب ایشان مکان مناسبی برای عروج به عالم ملکوت قرار داده شده بود.
 
رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در ادامه گفت: این دانشمند بزرگی که او را امروز از دست داده‌ایم، ما رابطه ویژه‌ای با او داشتیم. در حزب الله خدا را شاکریم که با این شخصیت بزرگ آشنا شدیم و با ایشان رابطه ویژه‌ای داشتیم. چندین بار ما در خدمت ایشان بودیم و تعدادی از اعضای کادر اساسی حزب الله با ایشان ملاقات داشتند. تا به امروز همه سخنان و محبت‌های ایشان نزد ما در حزب الله حاضر است. در طریقت، سلوک، رفتارها و عملکردهای خود از آن بیانات، آموزه‌ها و فیوضات ایشان الهام می‌گیریم. 
 
وی افزود: ایشان رابطه بسیار ویژه‌ای با دبیر کل حزب الله لبنان داشتند. سید حسن نصرالله اعتقاد و باور ویژه‌ای به علامه مصباح داشتند. ایشان دارای بینشی عمیق و اثرگذار بود که به واسطه آن نگاهی تحلیلگرانه به اطرافیانش داشت. این رابطه، محبت و پیوند با حزب الله از اموری است که ما به آن افتخار می کنیم.
 
حجت الاسلام سید هاشم صفی‌الدین گفت: علامه مصباح یزدی مکتب کامل زهد و الگوی بسیار شکفت‌انگیز تقوا بود. از امور تاسف برانگیز برای من این بود که ما این ابعاد شخصیتی را [تازه] در همین دیدارهای اخیر که در خدمت‌شان بودیم شناختیم. ایشان را انسانی عارف یافتیم که قلب او مملو از حب و معرفت خداوند است. ایشان اهل تواضع بود، سعه صدر داشت و وقتی سوالی از ایشان می‌پرسیدیم به وضوح و با تواضع تمام به آن پاسخ می‌دادند. کسی که با ایشان صحبت می‌کرد اصلا احساس نمی‌کرد که ایشان صاحب مقام و جایگاه معنوی است بلکه ایشان نفس خود را بکلی به دور از این وسوسه‌ها قرار می‌داد. در این راستا [علامه مصباح] خود یک مکتب بزرگ بود. زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی ایشان همه گویای این بود که ما در مقابل عارفی بزرگ قرار داریم بدون اینکه خود ایشان هیچ ادعایی در این زمینه داشته باشند. /رجانیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر