کد خبر: 104819
A

حمیدرضا ترقی حرف پس گرفته اش درباره «سردار محمد» را هم پس گرفت/ باید ببینیم که تخلف سعید محمد در بررسی صلاحیت مورد توجه قرار می گیرد یا نه!/ کسانی که محمد را بزرگ کردند باید پاسخگو باشند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در واکنش به ماجرای منفک شدن سعید محمد از قرارگاه خاتم انبیاء که پیش‌تر از سوی او تکذیب شده بود، گفت: صداقت یکی از شاخص‌های التزام عملی به اسلام است و این مسائل بدون شک مورد توجه مردم قرار دارد. اگر شورای نگهبان این را عاملی برای عدم احراز صلاحیت قرار دهد یک بحث است و اگر به شکلی تایید کند هم مردم به این رفتار‌ها توجه جدی دارند.

حمیدرضا ترقی حرف پس گرفته اش درباره «سردار محمد» را هم پس گرفت/ باید ببینیم که تخلف سعید محمد در بررسی صلاحیت مورد توجه قرار می گیرد یا نه!/ کسانی که محمد را بزرگ کردند باید پاسخگو باشند

به گزارش دیده بان ایران؛ با گذشته بیش از 24 ساعت از انتشار اظهارات سردار یدالله جوانی توسط خبرگزاری فارس و توضیح او درباره مطلبی که روز گذشته بیان کرده بود، حواشی این ادعا درباره عملکرد سردار محمد در قرارگاه خاتم الانبیاء همچنان ادامه دارد.
سایت نامه نیوز که اخبار جامعه روحانیت مبارز را پوشش می دهد از روز گذشته با انتشار برخی مصاحبه ها سعی دارد که کار سعید محمد در انتخابات را تمام شده تلقی کند. حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در همین رابطه به این سایت می‌گوید: «آینده آقای محمد در این انتخابات بستگی به نظر شورای نگهبان دارد. باید ببینیم که این تخلف را در بررسی صلاحیت مورد توجه قرار دهند یا خیر. به هرحال اگر این تخلف اداری باشد یک بحث و اگر قضایی باشد یک بحث دیگری است. به هرحال از حالا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که شورای نگهبان چه نظری دارد».
وی تاکید کرد: «کسانی که بدون توجه و بدون شناخت دقیق از فردی او را یکباره در افکار عمومی جامعه به صورت بمبارن تبلیغاتی مطرح می‌کنند، مسئول بوده و باید پاسخگویی این مسائل باشند. درست نیست که بدون توجه به جوانب مساله یا اینکه ضمانتی دارد یا ندارد، با بلد کردن یک نفر امیدی در قشر جوان ایجاد کرد.»
ترقی با اشاره به اینکه پیش‌بینی نظر شورای نگهبان درباره سعید محمد ساده نیست، گفت: «شورای نگهبان موظف به اجرای قانون است و نمی‌تواند مصالح عمومی را در اعمال نظر خود دخالت دهد. از طرفی برخی جریان‌ها برای اینکه نظام را در عمل انجام شده قرار دهند دست به اقداماتی می‌زنند که هزنیه برخورد بالا رود و این‌ها به هیچ وجه رویه درستی نیست. همان طور که رهبری تاکید کردند اگر کسی در خود ظرفیت قانونی پذیریش یک مسئولیت را می‌بیند باید وارد فاز تبلیغات و مطرح کردن خود در جامعه شود. اما اگر اطلاع دارد و می‌داند که رد می‌شود و باز هم با افکار عمومی جامعه بازی کند، در حقیقت به افکار عمومی صدمه زد و موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود. این اقدامات حتما در مشارکت مردم تاثیر منفی خواهد گذاشت».
وی در پاسخ به اینکه آیا افکار عمومی به فرض تایید صلاحیت سعید محمد، این موضوع که به خاطر تخلف از قرارگاه منفک شده و خیلی جدی هم این امر را تکذیب می‌کرد؛ نادیده می‌گیرد یا آن را مصداق دروغ دانسته و در تصمیم‌گیری خود لحاظ می‌کند؟ گفت: «قطعا مردم این نوع مسائل را در انتخا‌ب‌های خود ملاک قرار می‌دهند. ضمن اینکه صداقت در برخورد با مردم از الزامات اولیه پذیرش مسئولیت است. اگر مسئولیتی را بپذیریم، اما صداقت نداشته باشیم این امر با معیار‌های دینی و ارزش‌های اسلامی مغایرت دارد».
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: «ضمن اینکه صداقت یکی از شاخص‌های التزام عملی به اسلام است و این مسائل بدون شک مورد توجه مردم قرار دارد. حتما میزان صداقت و راستگویی کاندیدا‌ها در گزینش مردم اثر دارد».
این فعال سیاسی اصولگرا در پایان خاطرنشان کرد: «اگر شورای نگهبان این را عاملی برای عدم احراز صلاحیت قرار دهد یک بحث است و اگر به شکلی تایید کند هم مردم به این رفتار‌ها توجه جدی دارند.»

گفتنی است پس از اظهارت صبح امروز سردار شریف درباره سخنان روز گذشته معاونت سیاسی سپاه، سردار یدالله جوانی در توضیحی که خبرگزاری فارس آنرا منتشر کرد اظهارا داشت: "نظر به برداشت‌های نادرست و بعضاً سوءاستفاده برخی رسانه‌های داخلی و خارجی از پاسخ اینجانب به سؤال خبرنگار فارس درباره فعالیت‌های انتخاباتی برادر پاسدار دکتر سعید محمّد، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) که در مسئولیت‌های گذشته، زحمات ارزشمندی کشیده‌اند به آگاهی می‌رساند؛ همچنانکه از متن مصاحبه برمی‌آید، تخلف مورد اشاره، صرفاً بروز رفتارهای سیاسی- انتخاباتی بوده که مغایر با مقررات جاری سپاه است."

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر