کد خبر: 105615
A

کنایه محمود واعظی به «سعید نمکی»/ این درست نیست که وقتی فوتی‌ها کم می‌شود، یک دستگاه فکر کند همه کارها را خودش انجام داده و به محض اینکه آمار بالا می رود بگوید مردم رعایت نمی‌کنند

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: این هم کار درستی نیست وقتی که همه مردم رعایت می‌کنند و مرگ و میر و فوتی‌ها کم و دو رقمی می‌شود، یک دستگاه فکر کند همه کارها را خودش انجام داده و به آن افتخار کند و به محض اینکه اتفاقی می‌افتد یا مردم رعایت نمی‌کنند یا به هر دلیل دیگری، خصوصا این بار که در موج چهارم ویروس جهش یافته وارد کشور شد انگشت‌مان را رو به دستگاه‌های دیگر بگیریم. وزارت کشور ما همان وزارت کشوری است که به عنوان قرارگاه کارهای بزرگ را در ۱۸ هفته انجام داد که ما آرامشی در کشور داشتیم.

کنایه محمود واعظی به «سعید نمکی»/ این درست نیست که وقتی فوتی‌ها کم می‌شود، یک دستگاه فکر کند همه کارها را خودش انجام داده و به محض اینکه آمار بالا می رود بگوید مردم رعایت نمی‌کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی کرونا و اختلاف نظرها در این ستاد درباره سفرهای نوروزی گفت: براساس نظر مقام معظم رهبری وقتی که ستاد ملی تصمیم می‌گیرد، آن تصمیم فصل‌الخطاب است. این موضوع کاملا روشن است و موضوعی است که در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و رهبر انقلاب هم تایید کرده است.

 وی افزود: اگر کسی فکر می‌کند در ستاد ملی فقط مباحث در ارتباط با نظر یک دستگاه باشد آن وقت دیگر ستاد ملی درست نمی‌کردیم که از مجلس، قوه قضاییه و ستاد مشترک و همه دستگاه‌های مختلف دعوت کنیم. تصمیمی که در ستاد ملی گرفته می‌شود تصمیمی است که باید عرصه‌های مختلف اجتماعی را در آنجا لحاظ کنیم.

 واعظی عنوان کرد: برای یک پزشک راحت‌ترین کار این است که کل کشور را ببندید ولی این که کل کشور را ببندیم اول باید ما بودجه بزرگی را فراهم کنیم و برای کسی که مغازه دارد، اجاره مغازه و یا مالیات می‌دهد و چک دارد و همه اینها باید پیش‌بینی شود و نمی‌توانیم بگوییم که ببندند و باید وضعیت مردم را مد نظر قرار دهیم.

رییس دفتر رییس جمهوری بیان کرد: این تجربه فقط مختص ایران نیست تجربه همه کشورهای مختلف دنیا است که آنچه که وزارت بهداشت‌، وزارت اقتصاد و یا وزارت بازرگانی آنها عنوان می‌کند  لزوماً یک حرف نیست. ولی باید در یک جایی باشد که همه حرف‌ها را بشنود و یک تصمیم بگیرد.

وی گفت: اینکه من به عنوان یک دستگاه عضو شورا و ستادی باشم و فکر کنم که باید فقط آن ستاد تصمیمات و نظرات مرا اجرا کند، درست نیست. ضمن اینکه باید این حرف‌ها را در همان جلسه مطرح کنند.

 واعظی خاطرنشان کرد: این هم کار درستی نیست وقتی که همه مردم رعایت می‌کنند و مرگ و میر و فوتی‌ها کم و دو رقمی می‌شود، یک دستگاه فکر کند همه کارها را خودش انجام داده و به آن افتخار کند و به محض اینکه اتفاقی می‌افتد یا مردم رعایت نمی‌کنند یا به هر دلیل دیگری، خصوصا این بار که در موج چهارم ویروس جهش یافته وارد کشور شد انگشت‌مان را رو به دستگاه‌های دیگر بگیریم. وزارت کشور ما همان وزارت کشوری است که به عنوان قرارگاه کارهای بزرگ را در ۱۸ هفته انجام داد که ما آرامشی در کشور داشتیم.

 رییس دفتر رییس جمهوری گفت: در کمیته‌های مختلف ما هم همین است. وزیر راه ما همان وزیری است که هر چه به وی ابلاغ شد انجام داد. به نظر من این مقدار بی‌انصافی است که ما سخنی را نسبت به همکارانمان عنوان کنیم. روی اعصاب مردم راه برویم و مرتب حرف‌های بسیار تند و منفی بزنیم.

وی اضافه کرد: وظیفه ما حرف زدن نیست وظیفه ما عمل کردن است ما نمی‌خواهیم درباره کار به این بزرگی مرتب سخنرانی کنیم و ما حتماً باید عمل کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر