کد خبر: 106564
A

حمله شدید قالیباف به «ظریف»: خون حاج قاسم ریشه غربگرایان را خواهد کَند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همان طور که شهادت شهید بهشتی در آغاز انقلاب منافقین را رسوا و ریشه آن ها را از کشور کَند، مطمئنم خون شهید سلیمانی نیز غربگرایان در کشور را رسوا و ریشه آن ها را از کشور خواهد کَند.

حمله شدید قالیباف به «ظریف»: خون حاج قاسم ریشه غربگرایان را خواهد کَند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد باقر قالیباف صبح امروز (چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه) در همایش «خلیج فارس خانه ماست» که در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با حضور و سخنرانی جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در حال برگزاری است ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و همچنین تبریک ولادت دومین اختر امامت و ولایت امام حسن مجتبی (ع)، روز خلیج فارس را نیز تبریک و به سربازان و حافظان امنیت در خلیج فارس خداقوت گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خلیج فارس برای ما مهم و باشکوه است ولی باشکوه تر و عظیم تر از آن روزی است که شاهد خروج همه نیروهای نظامی خارجی از منطقه باشیم. آن روز، روز شادی مردم منطقه خواهد بود.

قالیباف افزود: خلیج فارس جگر گوشه مردم ایران است چرا که این مردم شجاع، عزیزان و دلبندان خود را فدای امنیت و ثبات منطقه کرده است.

خلیج فارس فخر ایرانیان است

رئیس قوه مقننه با یادآوری اینکه شهدای بزرگی همچون شهید مهدوی ها در جنگ مستقیم با نیروهای مستقیم آمریکایی  و شهید همتی ها فرمانده ناوچه پیکان در دفاع از سرزمینمان در تجاوز رژیم بعثی و صدام خائن جان خود را فدا کردند. از این جهت خلیج فارس فخر ایرانیان به شمار می آید.

رئیس مجلس با اشاره به نگارش مقاله ای در خصوص راهبردهای استراتژیک در خلیج فارس، عنوان کرد: یادداشتی در رابطه با اهمیت استراتژیک خلیج فارس از منظر استراتژی های بخشی در 5 حوزه سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی، اجتماعی و فرهنگی و محیط زیستی و تعامل این ابعاد با مولفه های قدرت داشته ام که تقدیم حضار خواهد شد.

وی امنیت را مهم ترین موضوع و مولفه همه انسان ها در همه مناطق دانست و تاکید کرد: در تمامی فرهنگ ها و ادیان به شکل ویژه ای به بحث امنیت تاکید شده است تا جایی که برخی اندیشمندان به فلسفه امنیت با تعابیر مختلف پرداخته اند. امنیت زمانی مهم تر می شود که در نقاطی با اهمیت خود را نشان دهد. یکی از این مناطق مهم و استراتژیک منطقه خلیج فارس است.

حضور نیروهای نظامی خارجی از منطقه تهدیدی برای خلیج فارس است

قالیباف تاکید کرد: امروز هرگونه حضور نیروهای نظامی خارج از منطقه، نه تنها موجب حفظ امنیت در منطقه نخواهد شد  بلکه خود آن باعث تهدید و ناامنی در منطقه است.

رئیس مجلس یادآور شد: حضور این نیروهای نظامی خارجی که در رأس آن ها آمریکا قرار دارد باعث از بین رفتن فرصت های اقتصادی در منطقه و خارج از منطقه شده است. اگر امروز شاهد وجود فاصله و شکافی در جنوب و شمال خلیج فارس هستیم به دلیل وجود نیروهای آمریکایی در منطقه است.

قالیباف تصریح کرد: این نیروهای خارجی به منطقه آمده اند تا روندها را ایجاد و کنترل کنند، همچنین آمده اند فرآیندها را به نفع منافع خودشان تغییر دهند چرا که تنها دلیل حضور نظامیان خارج از منطقه تامین منافع خودشان است.

یکی از دلایل حضور نظامیان خارجی در منطقه دخالت در تامین انرژی و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم و حساس منطقه خاورمیانه در تامین انرژی جهان، افزود: یکی دیگر از دلایل حضور نظامیان خارج از منطقه دخالت در تامین انرژی و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: مسلم و قطعی است که ایران قوی در عمل نشان داده است هرگز دست آمریکا به شمال خلیج فارس نخواهد رسید و تحرکات آمریکا اثری در شمال خلیج فارس نخواهد داشت. جمهوری اسلامی ایران نشان داد که دست آمریکا را از شمال خلیج فارس قطع کرده است.

قالیباف ادامه داد: امیدواریم همه کشورها دست به دست هم، پای آمریکا را از منطقه قطع کنند و نظامیان خارجی که موجب تهدید و ناامنی در منطقه شده اند را از منطقه بیرون کنیم تا منطقه ای شادتر داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازمه اخراج نظامیان خارجی از منطقه، توجه به سه عنصر مهم است، خودباوری را نخستین مولفه برای این مهم دانست و گفت: باید به توان و باور جوانان و مردم منطقه ایمان داشت که می توان با اتکا به همین ظرفیت ها، منطقه را اداره کرد.

کشورهای منطقه باید با پرهیز از هرگونه اختلاف و واگرایی، در کنار یکدیگر باشند

وی همگرایی را دومین عنصر مهم برای کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: یکی از دلایل حضور نیروهای بیگانه، جلوگیری از همین همگرایی است. کشورهای منطقه باید با پرهیز از هرگونه اختلاف و واگرایی، در کنار یکدیگر باشند. ما مردمی هستیم که از جهت فرهنگی، قرابت و نزدیکی زیادی به یکدیگر داریم، چرا که همه در سایه اسلام و قرآن قرار داریم، باید دست از ارتجاع برداریم و منطقه را با صلح و امنیت در مسیر پیشرفت قرار دهیم.

قالیباف، عنصر سوم در منطقه را وجود نیروی بازدارنده در منطقه خواند و گفت: باید به قدری قوی باشیم که برهم زنندگان امنیت منطقه، فرصت بروز و ظهور در منطقه پیدا نکنند، لذا نیازمند یک الگوی امنیتی منطبق با شرایط حوزه خلیج فارس داریم. در این الگوی بومی باید به دو رویکرد توجه شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان، نخستین رویکرد در الگوی امنیتی منطقه را رویکرد سلبی با محوریت خروج نیروهای نظامی خارجی از منطقه دانست و دومین رویکرد را رویکرد ایجابی با محوریت مشارکت حداکثری کشورهای خاورمیانه در ساختارهای امنیتی، دفاعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و همکاری های محیط زیستی دانست و گفت: اگر چنین شرایطی در خلیج فارس حاکم شود، خواهیم دید که این منطقه چگونه به آرامش خواهد رسید و تاثیر در امنیت و اقتصاد جهانی ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همه ایرانیان از بخش خصوصی تا نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی و همچنین مسئولان باید توجه داشته باشیم که خلیج فارس و دریای عمان، فرصت بزرگی برای توسعه است. یکی از محورهای توسعه در کشو، توسعه دریامحور در سواحل خلیج فارس و دریای عمان است که تقویت این سواحل موجب قوی تر شدن کشور خواهد شد، لذا باید از فرصت های ترانزیتی در این منطقه استفاده کرد.

قالیباف با اشاره به وجود تشکل سازمان اقتصادی اوراسیا و محور شمال- جنوب و ارتباطی که این منطقه با شرق آسیا و هند برقرار می کند، بر ضرورت تقویت و توسعه این منطقه تاکید و اضافه کرد: پیشتر نیز اشاره کرده بودم که قرن 21، قرن آسیا خواهد بود، چرا که همه شاخص های قوی شدن در حوزه استراتژیک نشان دهنده ظرفیت بالای آسیا بوده که خلیج فارس و سواحل دریای عمان نیز می توانند نقش کلیدی در تحقق این مهم داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید توجه داشت که این حرکت تنها به وسیله دولت قابل انجام نیست، بلکه بخش خصوصی و مردم نیز باید پای کار بیایند و نیازمند همکاری و همگرایی سایر کشورهای منطقه نیز خواهد بود.

واکنش رئیس مجلس به انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات سیاسی روز، اظهار داشت: همه ما می دانیم که تولید قدرت، چه قدرت هوشمند و چه قدرت نرم و چه قدرت سخت، ضامن امنیت ملی و ضامن قدرت دیپلماسی است. اگر کسانی به هر دلیلی، دوگانه فرصت طلبانه از قدرت میدانی و دیپلماسی معرفی کنند، بدانند که این رویکرد ضد منافع ملی، ضد تجربه بشریت، ضد علم و ضد هرگونه منطقی بوده و دلیل آن فقط فرصت طلبی است.

قالیباف تصریح کرد: ما با همه وجود می دانیم که حاج قاسم عزیز، هنرش این بود که برای کشور تولید قدرت می کرد. ما روی حاج قاسم حساسیم، به این دلیل که او نماد مکتب حرکت امام خمینی (ره) بود. حاج قاسمِ ما، سیدالشهدای مدافعین حرم و نماد مقاومت کشورهای اسلامی بود. او الگوی جوانان امروز جهان اسلام و آزادیخواهان و قهرمان ملی ما است.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: ما حاضر نیستیم یک خط کوچک در سیمای درخشان این عزیزمان وارد شود و این برای ما سخت و سنگین و غیرقابل تحمل است. البته می دانیم خداوند متعال مدافع و حافظ خون شهدا است.

وی با یادآوری اینکه در همان روزهای ابتدای شهادت شهید سلیمانی، در یک سخنرانی به این موضوع اشاره کردم که اگر شهادت شهید بهشتی، سیدالشهدای انقلاب اسلامی در آغاز انقلاب در مقابله با منافقین موجب رسوا شدن منافقین و ریشه کن شدن حضور آنها در کشور شد، مطمئن هستیم، خون شهید سلیمانی نیز امروز موجب رسوایی غربگرایان در کشور خواهد شد و ریشه آنها را از کشور خواهند کَند و سروصداهای این روزها نشانه روشنی بر این وقایع است.

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر