کد خبر: 106695
A

انتقاد شدید روزنامه قالیباف از «آشنا»/ تفکر حجاریان و خسرو تهرانی در دولت روحانی جریان دارد

صبح نو نوشت: حسام‌الدین آشنا را باید نماد تفکر امنیتی- سیاسی دولت یازدهم و دوازدهم دانست که به‌نوعی به‌دنبال بازتولید ایده عملیات روانی تئوریسین‌های عصر دوم خرداد و دولت‌های محمد خاتمی بود.

انتقاد شدید روزنامه قالیباف از «آشنا»/ تفکر حجاریان و خسرو تهرانی در دولت روحانی جریان دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه صبح نو، ارگان تبلیغاتی محمدباقر قالیباف در یادداشتی از حسام الدین آشنا، مشاور روحانی به شدت انتقاد کرد و نوشت:

حسام‌الدین آشنا را باید نماد تفکر امنیتی- سیاسی دولت یازدهم و دوازدهم دانست که به‌نوعی به‌دنبال بازتولید ایده عملیات روانی تئوریسین‌های عصر دوم خرداد و دولت‌های محمد خاتمی بود.

همان‌طورکه حلقه امنیتی اطراف دولت خاتمی چون سعید حجاریان و خسرو تهرانی و دیگرانی از این دست با تبدیل کردن رسانه به ابزار جنگ روانی زمینه‌ساز پدید آمدن فضایی جدید در اتمسفر سیاست ایران شدند و از دل این عملیات‌ها، ناآرامی‌هایی چون کوی دانشگاه78 بیرون آمد، این‌بار حسام‌الدین آشنا که خود سابقه طولانی امنیتی دارد با جرح و تعدیل آن رفتارها شکلی اعتدالی به آن عملیات‌ها داد و با تاکتیک جدید و نرم به مصاف جناح مقابل رفت.

برنامه «آن سوی دولت» را باید بازتولید عملیات روانی اصلاح‌طلبان در زبان و بیان اعتدالی دانست که در نمونه مصاحبه ظریف مشخص است که به‌دنبال بی‌اختیار نشان دادن قوه مجریه در ایران است. این رویه البته منحصر به آقای آشنا نیست و برخی وزارتخانه‌ها هم به‌مثابه فرماندهان این میدان این رویکرد را ترویج و بسط می‌دهند.

این نوع نگاه ابزاری و چریکی به رسانه که آن را به‌جای ابزار آگاهی‌بخشی به توپخانه و آتش‌افزار تبدیل می‌کند، از زمان دوم خرداد و ازسوی افرادی چون حجاریان و عبدالله نوری شروع شد و متاسفانه در این دولت هم مشاهده شده و امیدواریم که کنار گذاشته شدن آقای آشنا خود مبتنی بر طرد این روش‌ها در سطح سیاست کلان دولت باشد و عبرتی برای آغازکنندگان این رویه‌ها.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر