کد خبر: 107495
A

علی نیکزاد: این عیب است که «ابراهیم رئیسی» هر جا می‌رسد لازم باشد اول سراغ کارگاه‌هایی برود که بسته‌اند

نایب رئیس مجلس یازدهم گفت: اگر مردمان یک استان در سفر رئیس قوه قضائیه کشور به آن استان منتظرند دستاورد رئیس قوه قضائیه از بین بردن اقدامات غلط دولتی و بانکی باشد که منجر به بستن کارگاه‌های تولیدی و بیکار کردن جوانان شده این برای یک کشور عیب است. عیب است که رئیس قوه قضائیه هر جا می‌رسد لازم باشد اول سراغ کارگاه‌هایی برود که به ناحق بسته‌اند و جوانانش را بیکار کرده‌اند.

علی نیکزاد: این عیب است که «ابراهیم رئیسی» هر جا می‌رسد لازم باشد اول سراغ کارگاه‌هایی برود که بسته‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی نیکزاد عصر روز گذشته به دعوت جمعی از فعالان حوزۀ صنعت معدن تجارت و اصناف در همایشی با عنوان «پویش دعوت از آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400»، گفت: این درست نیست که وقتی کسی بخواهد تولیدی بزند از 38 جا مجوز بگیرد.

وی با اشاره به لزوم داشتن ایرانی مقتدر اظهار داشت: وقتی در بحث جغرافیا، نفت و گاز و دریا و جنگل را کنار هم می‌گذاریم، می‌بینیم خدا عدالت را رعایت کرده است ولی ما توان مدیریتش را نداریم. درحالی‌که خدا یک درصد از جمعیت دنیا را در جایی آفریده که 7 درصد از منبع در اختیارش است، ولی ما کشور ثروتمندی با مردمان فقیر هستیم.

نایب‌رئیس مجلس با اشاره به دلایل سوزاندن سرمایه‌های اجتماعی کشور تصریح کرد: به نظرم اولین دلیل انتخاب غلط است. انتخاب غلط باعث شده است که ما سرمایه اجتماعی‌مان را از دست دهیم و این برای ایرانیان عیب است.

وی با تأکید بر اینکه ما قبول نداریم که تحریم خارجی سبب گرفتاری در تولید است بلکه تحریم داخلی سبب گرفتاری در تولید است، تصریح کرد: 70 درصد مسکن صنایع و تولید است که نیاز به ارز و نیروی انسانی و مصالح خارجی نداریم و سؤال این است که بااین‌وجود چرا مسکن ما متوقف‌شده است.

نیکزاد با تأکید بر اینکه هر جا دست تولید و کارآفرین را گرفتیم توانستیم کار را پیش ببریم، خاطرنشان کرد: عیب است بر جمهوری اسلامی ایران که دولتش قرارگاه مرغ بزند. من رئیس اتحادیه مرغ را صدا زدم و به او گفتم جریان چیست؟ گفت کسانی که تعارض منافع دارند اگر به ما اختیار بدهند خودمان بازار مرغ را تنظیم می‌کنیم.

وی افزود: در هر عرصه‌ای که چنین وضعیتی داریم و تولید و کارآفرین اسیر دولت شده، این اشتباه است.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه از دوهزارهزار میلیارد تومان تسهیلات در کشور چقدر به سمت تولید رفته است، تصریح کرد: 492 میلیارد تومان نقدینگی سال92به 3400هزارهزار میلیارد تومان رسیده اما آیا به صنعت و تولید و کشاورزی و مسکن رفته است؟ به‌واقع نرفته است. ما باید قدردان کسانی باشیم که در عرضه تولید هستند چون در ایران اگر از خدا نترسیم بهترین و پردرآمدترین کار دلالی است؛ لذا می‌بینیم این عشق است که تولیدکنندگان را نگه داشته است و وقتی که کسی زندگی‌اش را برای تولید می‌آورد باید دستش را گرفت و سؤال اینکه کدام اداره ما به کارآفرین عزت و احترام قائل است؟ این‌گونه نمی‌شود کشورداری کرد و کار پیش نمی‌رود.

وی افزود: اگر مردمان یک استان در سفر رئیس قوه قضائیه کشور به آن استان منتظرند دستاورد رئیس قوه قضائیه از بین بردن اقدامات غلط دولتی و بانکی باشد که منجر به بستن کارگاه‌های تولیدی و بیکار کردن جوانان شده این برای یک کشور عیب است. عیب است که رئیس قوه قضائیه هر جا می‌رسد لازم باشد اول سراغ کارگاه‌هایی برود که به ناحق بسته‌اند و جوانانش را بیکار کرده‌اند.

نایب‌رئیس مجلس ضمن بیان اینکه تا وقتی نتوانیم با رانت و انحصار مبارزه کنیم مشکل حل نمی‌شود، گفت: یک زمانی می‌گفتند برای شرکت‌های خارجی که در ایران حضور دارند هتل پیدا نمی‌شود و اگر احترام و استقبال خوبی از این شرکت‌ها می‌کردیم وضعیت طور دیگری رقم می‌خورد. ما چرا به خارجی‌ها حاضریم احترام ویژه بگذاریم ولی حاضر نیستیم مشکلات داخلی اقتصاد را حل کنیم.

نیکزاد با تأکید بر اینکه دولت بعدی باید گره کار را باز کند و در سال تولید در کنار مجلس موانع را بردارد، گفت: اگر این کار صورت بگیرد 16هزار کارگاه صنعتی که به‌ناحق بسته شده بازگشایی خواهد شد. باورم این است که اگر دست صنعتگران و کارآفرینان را بگیریم و از منابع موجود استفاده کنیم گره‌ها باز خواهد شد.

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر