کد خبر: 108204
A

برگزاری مسابقه «بصیرت در انتخابات ۱۴۰۰» از سوی معاونت سیاسی سپاه/ حمایت از ابراهیم رئیسی، انتقاد از احمدی نژاد و روحانی

این جزوه همچنین برای یک «نمونه آشکار و امیدبخش حل مشکل در داخل» نوشته «با ورود دلسوزانه قوه قضاییه برای کارگشایی از رونق تولید و به حرکت درآوردن چرخ تولید کارخانجات، حدود دو هزار واحد در یک سال گذشته به چرخه فعال‌سازی تولید برگشته‌اند و انبوهی از کارگران را مشغول کرده‌اند».

برگزاری مسابقه «بصیرت در انتخابات ۱۴۰۰» از سوی معاونت سیاسی سپاه/ حمایت از ابراهیم رئیسی، انتقاد از احمدی نژاد و روحانی

به گزارش دیده بان ایران؛ معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مسابقه‌ای تحت عنوان «مسابقه بزرگ بصیرت در انتخابات ۱۴۰۰» برگزار کرده که طی آن به ۲۲ سوال مطرح شده پاسخ‌های تفصیلی داده و از متن پاسخ‌های آن، ۲۰ سوال چهار گزینه‌ای طراحی شده است.

در این جزوه درباره «دولت جوان حزب‌االهی» بیان شده که «در دولت جوان حزب‌اللهی لازم نیست شخص رییس‌جمهور جوان باشد بلکه منظور داشتن روحیه و رویکرد جوانانه برای‌ کار بیشتر و جهادی‌تر است».

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ در بخش دیگری از این جزوه، در پاسخ به این سوال که «چرا اصلاح‌طلبان بر خلاف اصولگرایان راحت‌تر به اجماع می‌رسند» نوشته شده که «ما در جریان انقلابی به ویژه در سال‌های اخیر با خلاء شخصیت‌های مرجع مانند مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی، مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی و همچنین کاهش ضریب نفوذ نهادهای اجماع‌ساز در جبهه اصولگرایی همانند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مواجهیم که تاثیر مثبتی در رسیدن به وحدت داشتند». همچنین گفته شده «در جریان اصولگرایی و انقلابی چون برخی افراد یا گروه‌ها با نگاه تکلیف‌گرایی-آنهم بر اساس برداشت‌های خود و بدون لحاظ نتیجه و فرجام اقدام خود برای کلیت جریان انقلابی- وارد عرصه فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی می‌شوند و همین امر موجب می‌شود به راحتی با دیگران به اجماع نرسند».

برخی سوالات هم مشخصا به «محمود احمدی‌نژاد» اختصاص یافته است.

در این‌باره با اشاره به ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات ۹۶ برخلاف توصیه رهبری، نوشته شده که «به نظر برخی تحلیل‌گران وی به گونه‌ای سخن می‌گوید و رفتار می‌کند که تمایلش برای حفظ شهرت و زیست رسانه‌ای و لیدری جریان اپوزیسیون داخلی با هدف هزینه‌سازی برای نظام اسلامی مشهود است».

در بخش دیگری آمده «احمدی‌نژاد با وجود آگاهی از رد صلاحیت به فعالیت‌های انتخاباتی خود ادامه می‌دهد تا از همین فعالیت‌ها به عنوان ابزار فشاری بر شورای نگهبان استفاده کند»؛ «احمدی‌نژاد در صورت رد صلاحیت به احتمال زیاد تلاش خواهد کرد تا به هزینه‌سازی برای نظام بپردازد. همچنین وی تلاش خواهد کرد تا با طرح برخی اتهامات، ضمن هزینه‌سازی برای نظام، برنامه‌ی جریان انقلابی برای انتخابات را بر هم بزند و مانع از روی کار آمدن دولت انقلابی شود. برخی معتقدند احتمال پیوستن وی به رقبای جناح انقلابیون هم در انتخابات یا اپوزیسیون در صورت بروز تنش‌های اعتراضی و خیابانی وجود دارد».

این جزوه به دولت روحانی هم پرداخته و مهمترین مشکل این دولت را «عدم ولایت‌محوری و فاصله گرفتن از معارف قرآنی و دینی و در عوض توجه بیش از حد و منفعلانه به سیاست تعامل و مذاکره و گره‌زدن حل مشکلات به بیرون است».

درباره انتخابات ریاست‌جمهوری هم نوشته شده که «غرب در انتخابات ۱۴۰۰، از همه ابزارهای تاثیرگذاری خود بر افکار عمومی ایرانیان از جمله ابزار رسانه و شبکه‌های نفوذ استفاده خواهد کرد تا از‌ پدیدآیی یک دولت انقلابی متکی بر رای مردم جلوگیری کند».

درباره احیای برجام نیز آمده «ممکن است در آستانه انتخابات و تاثیرگذاری بر افکار مردم آمریکایی‌ها گشایش‌هایی را ایجاد کنند، لکن به سمت برداشتن همه تحریم‌ها نخواهند رفت».

به گزارش دیده بان ایران؛ این جزوه همچنین برای یک «نمونه آشکار و امیدبخش حل مشکل در داخل» نوشته «با ورود دلسوزانه قوه قضاییه برای کارگشایی از رونق تولید و به حرکت درآوردن چرخ تولید کارخانجات، حدود دو هزار واحد در یک سال گذشته به چرخه فعال‌سازی تولید برگشته‌اند و انبوهی از کارگران را مشغول کرده‌اند».

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر