کد خبر: 108281
A

میرلوحی: در هیئت نظارت استان از برخی افراد دعوت کرده و آن‌ها را وادار به انصراف می‌کنند/ میخواهند انتخابات را مهندسی کنند/ رئیس جمهور باید مقابل این بدعت بایستد

عضو شورای شهر تهران گفت: مگر می‌شود که کسانی با چند دهه سابقه کار و خدمتگذاری را برچسب‌های رسوا از صحنه حذف کرده و بگویند که این افراد مسئله دارند؟ حال یک زمانی می‌گفتند که این فرد به ولایت فقیه یا اسلام التزام ندارد. مسئله‌ای که سال‌ها در ادبیات سیاسی ایران و ترم نظارت استصوابی مسبوق به سابقه بوده است. اما در این جا شاهد هستیم در مواردی به اشخاصی که یک میلیون ۳۰۰هزار رای داشته‌اند، می‌گویند که شما سو شهرت دارید!

میرلوحی: در هیئت نظارت استان از برخی افراد دعوت کرده و آن‌ها را وادار به انصراف می‌کنند/ میخواهند انتخابات را مهندسی کنند/ رئیس جمهور باید مقابل این بدعت بایستد

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از تائید صلاحیت تعدادی از کاندیداهای اصلاح‌طلب در انتخابات شوراهای ششم، این افراد احضار و به آن‌ها اعلام شده یا به شخصه از دور رقابت، اعلام انصراف کنند و یا ردصلاحیت‌شان اعلام خواهد شد. مسئله‌ای که واکنش‌های زیادی را از سوی افکار عمومی به دنبال داشته است.

سید محمود میرلوحی، عضور شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ضمن تائید این مسئله به امتداد گفت: این از بدعت‌هایی است که مجلس یازدهم در این دوره گذاشته است. از آن جا که می‌توان گفت، مجلس یازدهم محصول ارگانیک نظارت استصوابی بوده و با حذف رقبا و غیررقابتی بودن بیش از ۲۳۰ کرسی شکل گرفته، حالا هم میوه‌های آن یک به یک به بار می‌نشیند. آقایان، دامنه همان کاری که شورای نگهبان رقم می‌زد به شوراهای شهر کشانده‌اند. در مراکز استان‌ها و راس آن در تهران شاهد بسط دامنه نظارت استصوابی هستیم.

وی افزود: معمولا، هیئت‌های نظارت، پناهگاهی برای افرادی بود که اگر چنانچه صلاحیت‌شان در هیئت‌های اجرایی رد می‌شد به آن مراجعه کنند. اما متاسفانه همان ادبیات حذفی در انتخابات شوراها نیز تسری پیدا کرده‌اند. شاهد هستیم که حدود هزار نفر از افراد موجه را در شهرهای بزرگ به همین حربه ردصلاحیت کرده‌اند. در خود تهران می‌بینیم، آن دسته از کسانی که بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰هزار رای داشته‌اند به بهانه‌های مختلف با انگیزه حذف رقیب از گردونه رقابت کنار گذاشته شدند.

 

رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم باید ورود کرده و در مقابل این بدعت بایستد

 

میرلوحی، یادآور شد: به نظر می‌رسد که خیلی علنی و بدون تعارف در حال حذف رقبای خود، قبل از انتخابات و پیش از رای گیری هستند. باید به شدت تاسف خورد. وقتی دستگاه‌هایی در تلاش هستند تا مهم‌ترین رکن قانون اساسی که مراجعه به آرا مردم بوده را بلااثر کرده و رای ملت را فاقد اعراب کنند، شایسته است که رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم ورود کرده و در مقابل این بدعت بایستد.

 

در هیئت نظارت استان از برخی افراد دعوت کرده و آن‌ها را وادار به انصراف می‌کنند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، خاطرنشان کرد: این جریان خاص، متاسفانه پیش از انتخابات، دست به مهندسی زده و کسانی را که حس کرده که می‌توانند در رقابت اثرگذار باشند، یک به یک از رقابت حذف می‌کند. آقایان در تلاش هستند تا شرایط برای جریان مورد علاقه‌شان فراهم شود.

وی، تصریح کرد: به عنوان نمونه، اگر سری به اصفهان، شیراز، قزوین، مشهد و تهران بزنید، خواهید دید که چهره‌های مورد اعتماد مردم که آرا بالایی در دوره قبل داشتند، چگونه به مدد همین رویکرد از گردونه رقابت حذف شده‌اند. البته این رویکرد حذفی، تنها منحصر به اعضا دوره کنونی شوراها نبوده و شاهدیم که چه جوان‌های پاکدست، متخصص و شایسته‌ای، صرفا به دلیل اصلاح‌طلب بودن از صحنه حذف شده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، بیان داشت: حتی شنیدم که از این افراد دعوت کرده و از آن‌ها خواستند که انصراف بدهند. این چهره‌ها در هیئت اجرایی تائید شده و بعد هم در هیئت نظارت، مورد تائید صلاحیت قرار گرفته‌اند. اما الان در هیئت نظارت استان از آن‌ها دعوت کرده و وادار به انصراف می‌کنند.

 

به اشخاصی که یک میلیون ۳۰۰هزار رای داشته‌اند، می‌گویند که شما سو شهرت دارید!

 

وی در ادامه گفت: مگر می‌شود که کسانی با چند دهه سابقه کار و خدمتگذاری را برچسب‌های رسوا از صحنه حذف کرده و بگویند که این افراد مسئله دارند؟ حال یک زمانی می‌گفتند که این فرد به ولایت فقیه یا اسلام التزام ندارد. مسئله‌ای که سال‌ها در ادبیات سیاسی ایران و ترم نظارت استصوابی مسبوق به سابقه بوده است. اما در این جا شاهد هستیم در مواردی به اشخاصی که یک میلیون ۳۰۰هزار رای داشته‌اند، می‌گویند که شما سو شهرت دارید!

 

همین چهره‌های ردصلاحیت شده، تخلفات دوستان و هم جناحی‌های آقایان را در این دوره متوقف کردند

 

این عضو شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: این بهانه‌های مضحک و نچسبی که به اشخاصی که در این سال‌ها، صادقانه خدمت کردند زده شده، محل تاسف جدی خواهد بود. همین چهره‌ها با پاکدستی، تخلفات دوستان و هم جناحی‌های آقایان را در این دوره متوقف کردند و خروجی آن را شاهد هستیم.

وی در پایان نیز تاکید داشت: اینکه بخواهند، افرادی را که موجب توقف تاراج اموال شهر شدند با چنین برچسب‌هایی از صحنه خارج کرده و راه را برای آقایانی که دست به این تاراج زدند، هموار کنند، مایه تاسف است.

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر