کد خبر: 109625
A

جبهه اصلاحات برای انتخابات شورای شهر لیست می دهد؟

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از کاندیداهای شورایشهر تهران تایید شدند، اما در لیست تایید صلاحیت ها قرار نگرفتند، گفت: شبهاتی وجود دارد که باید دقیق‌تر از فرمانداری چک کنم و با هیات نظارت شوراها در مجلس نیز صحبت کنم و بعد نظرم را بگویم.

جبهه اصلاحات برای انتخابات شورای شهر لیست می دهد؟

به گزارش دیده بان ایران؛  رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از کاندیداهای شورایشهر تهران تایید شدند، اما در لیست تایید صلاحیت ها قرار نگرفتند، گفت: شبهاتی وجود دارد که باید دقیق‌تر از فرمانداری چک کنم و با هیات نظارت شوراها در مجلس نیز صحبت کنم و بعد نظرم را بگویم.

محسن هاشمی در پایان سیصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز پس از تذکرات اعضا از معاونت خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی به دلیل تلاش‌هایشان برای کنترل آتش‌سوزی در پالایشگاه شهید تندگویان تقدیر شد. امروز به پرونده باغات رسیدگی و ۱۳ باغ در شهر تهران بررسی شد که اکثرا رای باغ گرفتند و البته ۳ پرونده نیز رای غیرباغ گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا تصمیم شورای شهر مبنی بر باغ بودن پلاک ثبتی باید به تایید فرمانداری برسد یا خیر ؟ گفت: نه نیازی نیست. همه مصوبات شورای شهر برای فرمانداری ارسال می‌شود. اما برای برخی از آن‌ها نمی‌نویسیم جهت اعلام نظر بلکه صرفا جهت اطلاع می‌فرستیم و پرونده باغات نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده ۶۲ باغ نیز گفت: در شورای عالی شهرسازی زمانی که مصوبه برج باغ لغو شد، با توجه به اینکه بحث ۶۲ باغ در آن مصوبه نیامده بود خود به خود مصوبه شورا نیز قابل اجرا نبود.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره پیش انتشار اسامی نهایی انتخابات شورای ششم و رد صلاحیت عضو تایید صلاحیت شده شورا گفت: این موضوع را شنیدم، اما هنوز آن را چک نکردم و نمی‌توانم دقیق درباره آن صحبت کنم. اما صحبت بر این بود که برخی تایید شدند و در لیست قرار نگرفتند و شبهاتی وجود دارد که باید دقیق‌تر از فرمانداری چک کنم و با هیات نظارت شوراها در مجلس نیز صحبت کنم و بعد نظرم را بگویم.

هاشمی درباره شرکت جبهه اصلاحات در انتخابات شوراها گفت: جلسه‌ای تشکیل و تصمیم گرفته شد جبهه اصلاحات در انتخابات شوراها لیست داشته باشد. در این جبهه بیش از ۳۰ حزب و انجمن وجود دارد که براساس مصوبه قرار است لیستی را تایید کند و امیدواریم این لیست براساس سیستم و دریافت نظر نمایندگان احزاب در جبهه اصلاحات ایران تایید و منتشر شود.

رییس شورای شهر تهران در باره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنوز جبهه اصلاحات ایران درباره حمایت از یکی از ۷ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نظری را اعلام نکرده است. باید جلسه‌ای تشکیل و تکلیف این موضوع روشن شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر