کد خبر: 109697
A

فعال سیاسی اصولگرا: این مناظرات راه به جایی نمی‌برد

واعظ آشتیانی گفت: من با بحث جلیلی درباره ایراد داشتن شکل مناظره موافق هستم اما نه به نظرم مدل مناظره نباید دونفره باشد.

فعال سیاسی اصولگرا: این مناظرات راه به جایی نمی‌برد

به گزارش دیده بان ایران؛ دومین مناظره انتخاباتی نامزدها ریاست جمهوری درحالی برگزار شد که از سیاسیون و اهل رسانه گرفته تا خود نامزدها به شکل ان انتقاد داشته و آن را ناکارآمد می‌دانند. یکی از این منتقدان امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا است. او در گفت‌وگو با «نامه نیوز» درباره دومین مناظره انتخاباتی گفت: «برخی از کاندیداها حرف‌های روزمره را گفتند. برخی‌ها از جمله آقای رئیسی، جلیلی و قاضی‌زاده کاربردی‌تر صحبت کردند.»

وی افزود: «تحلیل من این است که دو نماینده اصلاح‌طلبان مامور به گفتن هستند. یعنی اینکه یک سری مسائل را برایشان تعریف کرده‌اند و آنها بازگو می‌کنند و بیشتر دنبال حاشیه سازی و فرار از ارائه برنامه دارد.»

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: «برخی از نامزدها نیز بیشتر تلاش کردند که طوری سخن بگویند که جنبه‌های پوپولیستی داشته باشد. البته همتی و مهرعلیزاده بسیار تلاش می‌کنند که هم به حواشی بپردازند و هم با یک زاویه پوپولیستی ورود کند.»

وی با بیان اینکه «من با بحث جلیلی درباره ایراد داشتن شکل مناظره موافق هستم اما نه به نظرم مدل مناظره نباید دونفره باشد» گفت: «هیچ کس این امکان را ندارد که در 4 دقیقه نگاه‌ها و اهداف خود را طرح کند. ضمن اینکه برخی موضوعات تخصصی است و برای برخی نامزدها چالش ایجاد می‌کند.»

واعظ آشتیانی ادامه داد: «به نظر من هم اگر بنا است مناظره‌ای انجام شود تک نفره باشد و چند کارشناس در زمینه های مختلف، کارشناسانی که وابستگی جناحی نداشته باشند و از جنبه علمی با نامزدها وارد بحث شوند. البته اکنون کاندیداها در فرصت هایی که دارند برنامه خود را ارائه می‌کنند اما یک طرفه است و از سوی کارشناسی مورد نقد قرار نمی‌گیرد. »

وی تاکید کرد: «تصور من و خیلی از مردم بر این است که این مناظرات راه به جایی نمی‌برد. به خاطر اینکه اولا زمان کوتاه است و دوما اگر بنا به نقد است باید کارشناسان نقد کنند نه اینکه نامزدها هم را نقد کنند و چالش ساز بشود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر