کد خبر: 112169
A

نماینده مجلس: انرژی، پول و اعتباری که برای واردات واکسن خارجی در نظر گرفته شده را باید صرف تولید واکسن ایرانی کنیم

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه برخی مصوبات ستاد کرونا برای مردم باور پذیر نبوده و به همین دلیل میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده است گفت: باید بودجه همایش‌های برگزار نشده دستگاه‌ها به خزانه باز گردد.

نماینده مجلس: انرژی، پول و اعتباری که برای واردات واکسن خارجی در نظر گرفته شده را باید صرف تولید واکسن ایرانی کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد اسحاقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برخی از استان‌ها باشگاه‌های ورزشی در حالی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که شاید فقط پنج نفر به آنجا مراجعه کنند در حالیکه باشگاه‌های شبیه آن در تهران بیش از 200 مراجعه‌کننده در روز دارد اما تصمیمات واحدی که در ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره اتخاذ می‌شود منجر به تعطیلی هر دوی این باشگاه‌ها در استان‌های مختلف می‌شود و عملاً همه فعالین در این باشگاه‌ها متضرر می‌شوند و عملاً این موضوع منجر به بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به ورودی بسیاری از شهرها به منظور مقابله با این ویروس مسدود می‌شود در حالیکه این مصوبه برای شهرهایی است که توریستی است اما این مصوبه برای شهرهای کارگری که بسیاری از شهروندان آن مجبور هستند برای امرار معاش از شهر خارج شده و مجدداً به آن بازگردند مشکل‌ساز است. بسیاری از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن آسیب زدن به اعتماد و باور مردم منجر به ناباوری آنها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده و آنها در رعایت این پروتکل‌ها سهل‌انگار می‌شوند اما ما نمی‌توانیم مردم را مقصر این موضوع بدانیم چرا که تصمیمات بسیاری از مدیران دولتی منجر به این کار شده است.

اسحاقی توضیح داد:‌ آن انرژی، پول و اعتباری که برای  واردات واکسن خارجی در نظر گرفته می‌شود را بایستی در یک بازه زمانی قطع کرده و همه این پتانسیل و ظرفیت‌ها را برای ساخت و سرعت‌دهی به تولید واکسن ایرانی داده شود. این در حالی است که واکسن ایرانی از نظر ژنومی بسیاری نزدیک‌تر به هموطنان‌مان است.

وی عنوان کرد: برخی از وزارتخانه‌ها اعتبارات خارج از شمول و یا بودجه‌هایی برای برگزاری همایش‌ها، بزرگداشت‌ها،گرامیداشت‌ها و پاداش‌ها دارند در حالیکه در طول یک و نیم سال گذشته که به دلیل شیوع کرونا تقریباً هیچ همایش و بزرگداشت برگزار نشده است دولتمردان بایستی پاسخ دهند این اعتبارات در کجا هزینه شده است و عدالت آن است که این اعتبارات به خزانه بازگشته و برای افزایش تولید واکسن هزینه شود.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از مغازه‌داران وقتی متوجه می‌شوند وقتی مغازه‌شان بسته شود هیچکس در پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن و مالیات او تخفیفی قائل نمی‌شوند و حتی اگر در مهلت تعیین شده آنها را پرداخت نکند با قطعی مواجه می‌شود چه انگیزه‌ای دارد که مغازه خود را تعطیل کند لذا نیمی از مغازه را باز می‌گذارد تا فروش غیرقانونی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما باید باور و اعتماد را به جامعه بازگردانیم تا آنها به دولت و دولتمردان و بخش‌های مختلف حاکمیت اعتماد کنند و باور مردم به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باعث می‌شود آنها به صورت حداکثری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند./ فارس


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر