کد خبر: 113732
A

حمله تند وزیر احمدی نژادی به مخالفان طرح ضداینترنتِ مجلس/ حسینی: نباید اجازه داد که یک عده با اظهارات نادرست معرکه گردان مسائل شوند

سیدمحمد حسینی گفت: گاهی اوقات اطلاعات نادرستی در رابطه با این طرح داده می‌شود. اساتید دانشگاه باید نقاط ضعف و قوت اینگونه طرح ها را بگویند و جوانب مختلف آن را بررسی کنند و اجازه ندهند یک عده با اظهارات نادرست جنجال ایجاد کنند و در کشور معرکه گردان مسائل شوند و برای کشور مسئله تعیین کنند.

حمله تند وزیر احمدی نژادی به مخالفان طرح ضداینترنتِ مجلس/ حسینی: نباید اجازه داد که یک عده با اظهارات نادرست معرکه گردان مسائل شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم و دبیرکل کانون دانشگاهیان در نشست « مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان در دولت سیزدهم» که به همت بنیاد فرهیختگان ایران برگزار شد، گفت: در هشت سال گذشته مشکلات بسیاری در کشور وجود داشت و علت اصلی این مشکلات، عملکرد مسئولان و با نگاهی که در حوزه های مختلف به غرب وجود داشت، ایجاد شد و این نگاه هم عایدی و نتیجه ای برای مردم نداشت.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ادامه داد: مردم خردادماه امسال با همتی که داشتند و علیرغم همه مشکلات و وضعیت کرونایی به میدان آمدند و رئیس جمهوری انقلابی را انتخاب کردند و انشالله باید با این انتخاب تحولی در کشور صورت گیرد، وضع امروز به هیچ وجه قابل استمرار و دوام نیست و موجب نارضایتی مردم شده است و باید تغییر کند. البته باید صبور بود و نباید انتظار داشت همه این مشکلات یک روزه از میان برداشته شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: امروز همه مسئولیت دارند و این بار سنگین تنها نمی‌تواند بر دوش دولت منتخب باشد و هر کس باید به سهم خودش و در هر جایی که هست تلاش کند؛ البته دانشگاهیان در جامعه چون گروه مرجع هستند باید تلاش بیشتری داشته باشند و در همین انتخابات هم شاهد بودیم اساتید تلاش کردند و با حضور در میان مردم، مساجد و در حاشیه شهرها و در فضای مجازی و با ابزارهای مختلف مردم را به شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح تشویق کردند و در یک نمونه بیش از ۱۲۰۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌ها حمایت خود را از آیت الله رئیسی اعلام کردند.

وزیر پیشین ارشاد با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است، گفت: کادرسازی و تربیت مدیران کشور در دست اساتید کشور است و انتظار می رود اساتید نیروی انسانی متدین، عالم، متعهد و متخصص را تربیت کنند، نیرویی که نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت داشته باشند نه اینکه فقط منافع شخصی را در نظر بگیرند.

حسینی اضافه کرد: مسائل کشور را باید در حوزه‌های مختلف مشخص کرد تا بتوان برای آن ها راه پیدا کرد، هرساله پایان نامه و مقاله های بسیاری در دانشگاه‌های کشور نوشته می‌شود اینها باید هر کدام مشکلی از کشور را حل کند. که این می شود علم نافع.

این استاد دانشگاه یادآور شد: این همه اقتصاددان در کشور داریم با این حال در کنار آن این همه مشکلات اقتصادی وجود دارد باید ببینیم مشکل کجاست آیا راه حل مشکلات پیدا نشده یا به نظرات اساتید و اقتصاددانان دلسوز و انقلابی ترتیب اثر داده نشده است.

حسینی افزود: اگر بخواهیم مشکلاتی که در ۸ سال گذشته در کشور تلنبار شده را برطرف کنیم باید با تفکر و اندیشه عمل کنیم و برای این کار به افراد فکور و اندیشمند و انقلابی نیاز داریم که بتواند راهکارهای خوبی را ارائه دهند. هرگونه تحول باید در مبنای فکر، اندیشه و تحقیق باشد و با فکر و اندیشه انجام شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مردم نباید دائم با مشکلاتی مثل کمبود آب، برق و مواد غذایی و مسائل مانند اتفاقاتی که در خوزستان ایجاد شد، مواجه باشند. مردم  از دولت انتظار دارند بتواند مشکلات را حل کند.

وی گفت: مشکلات اقتصادی ما فراوان است. نقدینگی بیداد می کند، بیکاری، کسری بودجه و... و همه باید کمک کنند تا این مشکلات حل شود و برای این کار  لازم نیست همه افراد در دولت حضور داشته باشند، اساتید می‌توانند در دانشگاه تحقیق کنند و راهکار ارائه دهند و ما انتظار داریم اعضای دولت رئیسی مثل خود ایشان باشند و از نظرات دیگران استفاده کنند و به راهکارهایی که دانشگاهیان ارائه می‌دهند توجه کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان اظهار داشت: متأسفانه فاصله طبقاتی که قرار بود در انقلاب کاهش پیدا کند در این ۸ سال بسیار زیاد شده است. این مسائل باعث عصبانیت مردم می شود. دیدید در بحث بازار سهام و بورس چه اتفاقی افتاد. ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد. و با مدیریتی که وجود داشت مشکلات بسیاری در کشور ایجاد شد.

حسینی افزود: ما باید شرایط کشور را درست و واقع بینانه ترسیم کنیم ما باید تصویر درست و امیداور کننده ای از آینده ترسیم کنیم و شوق رسیدن به آن را داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم. اینها کار دانشگاهیان است که باید ضمن اینکه راهکار برای حل مشکلات ارائه می کنند در میان مردم امید آفرینی داشته باشند.

وزیر پیشین ارشاد افزود: این گونه نیست که اگر ما در دولت نبودیم بگوییم مسئولیتی نداریم، ما باید وظیفه خودمان را انجام دهیم و با بررسی مسائل و مشکلات، راهکار هایی که می‌توانیم را ارائه کنیم.

وی با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی افزود: گاهی اوقات اطلاعات نادرستی در رابطه با این طرح داده می‌شود. اساتید دانشگاه باید نقاط ضعف و قوت اینگونه طرح ها را بگویند و جوانب مختلف آن را بررسی کنند و اجازه ندهند یک عده با اظهارات نادرست جنجال ایجاد کنند و در کشور معرکه گردان مسائل شوند و برای کشور مسئله تعیین کنند.

حسینی با بیان اینکه از جمله مطالبات دانشگاهیان باید اجرای اسناد بالادستی باشد، ادامه داد: اساتید باید ببینند اجرای اسناد به کجا رسیده، مثلا بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها و تحول در علوم انسانی و مسائلی از این دست تا چه مقدار انجام شده و به کجا رسیده است.

وی با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم هم گفت: دولت دوازدهم باید این بیانیه را نصب العین قرار می‌داد و اجرای محورهای آن را آغاز می‌کرد اما متاسفانه کاری صورت نگرفت. الان ما باید مطالبات خود برای اجرای این بیانیه را به صورت جدی مطرح کنیم و از سویی هم باید کمک کنیم.

وی گفت: در کشور هم فرصت ها و هم تهدیداتی وجود دارد.  برخی به دنبال سوءاستفاده از مسائل قومیتی هستند. چون دشمن از فشار حداکثری نتیجه نگرفته است تلاش دارند که داخل کشور را به هم بریزند، اینجا وظیفه اساتید بسیار اهمیت دارد و باید مسائل را برای مردم و جامعه روشن کنند.

وی در رابطه با بحث مبارزه با فساد هم گفت: زمانی که ما از آقای رئیسی برای حضور در انتخابات دعوت کردیم برخی گفتند که ایشان در قوه قضاییه دارد با فساد مبارزه می کند و بهتر است در قوه قضاییه باقی بماند اما مبارزه با فساد در دولت می تواند اهمیت بیشتری داشته باشد و جلوی خیلی از فسادها از سرچشمه گرفته شود.

وی در پایان گفت: طی هشت سال گذشته زیان های مادی و معنوی بسیاری به کشور وارد شده و برای جبران این مسائل باید برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشید و هر کدام از برنامه های ما باید بر اساس فکر و اندیشه باشد./ فارس


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر