کد خبر: 113947
A

طرح تبادل ۴ زندانی با آمریکا از دستورکار ایران خارج شد

شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه لبنانی وابسته به جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت خبر داده بود که آمریکا قصد دارد «چهار ایرانی» بازداشتی در خاک آن کشور و «هفت میلیارد دلار» از دارایی‌های مسدود شده ایران را آزاد کند.

طرح تبادل ۴ زندانی با آمریکا از دستورکار ایران خارج شد

به گزارش دیده بان ایران؛ صبح امروز همزمان با مراسم تنفیذ سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور سیزدهم، وب‌سایت نور نیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران، خبر داده است که جمهوری اسلامی طرح « تبادل ۴ ایرانی در برابر ۴ آمریکایی به علاوه پرداخت ۷ میلیارد دلار از مطالبات بلوکه شده ایران در سایر کشورها» را «از دستورکار خارج» کرده است.

بر اساس این گزارش، از نظر ایران گفت‌وگو درباره تبادل زندانیان دو کشور جدا از مذاکرات برجام بوده ولی دولت آمریکا این مذاکرات را به مذاکرات احیای برجام در وین گره زده و با این استدلال که پرداخت ۷ میلیارد دلار، « انگیزه تهران برای تداوم حضور در مذاکرات احیای برجام را کاهش می‌دهد»، از توافق نهایی خودداری کرده است.

باقر و سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی، چهار زندانی هستند که دولت ایران می‌گوید در قبال آزادی چهار نفر از ایرانیانی که در دور زدن تحریم‌ها نقش داشته‌ و در آمریکا بازداشت شده‌اند و همچنین گرفتن ۷ میلیارد دلار آنها را آزاد می‌کند.

گفتنی است شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه لبنانی وابسته به جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت خبر داده بود که آمریکا قصد دارد «چهار ایرانی» بازداشتی در خاک آن کشور و «هفت میلیارد دلار» از دارایی‌های مسدود شده ایران را آزاد کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر