کد خبر: 120925
A

معین الدین سعیدی: حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی به اقشار کم درآمد فشار می آورد/ چاره ای جز دادن سوبسید نداریم

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم گفت: وقتی در همه حوزه ها از نظر شرایط اقتصادی، مردم ما دچار مشکلات بیشتری هستند، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به یکباره تبعاتی دارد که ممکن است بر مشکلات کشور و مردم بیش از پیش بیفزاید.

معین الدین سعیدی: حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی به اقشار کم درآمد فشار می آورد/ چاره ای جز دادن سوبسید نداریم

به گزارش دیده بان ایران، معین الدین سعیدی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم، درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که موافقان و مخالفان زیادی دارد، گفت: در اینکه بنیان های اقتصادی کشور ایجاب می کند حتما بازنگری درعملکردمان مبنی بر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت بگیرد، تردیدی نیست. حتی می دانیم ایجاد طرح ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ارز جهانگیری با واقعیت های اقتصادی ما سازگار نبود، اما سوال این است که آیا حداقل های دستمزدها جامعه متناسب با فوب خلیج فارس است؟

او در ادامه سوال خود افزود: آیا سرانه درآمدی مردم ما با آنچه در کشورهای همسایه و منطقه پرداخت می شود، سنخیت دارد؟

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: وقتی در همه حوزه ها از نظر شرایط اقتصادی، مردم ما دچار مشکلات بیشتری هستند، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به یکباره تبعاتی دارد که ممکن است بر مشکلات کشور و مردم بیش از پیش بیفزاید.

سعیدی همچنین گفت: البته ما نیازمند جراحی اقتصادی هستیم و در این تردیدی نیست، اما باید تلاش کنیم که تصمیمات ما کمترین تبعات را برای اقشار فرودست جلمعه و دهک های پایین داشته باشد. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: در شرایط فعلی کشور، مادامی که نتوانیم سطح عمومی رفاه و درآمد جامعه را بالاتر ببریم، چاره ای جز دادن سوبسید نداریم و نباید در حذف آن عجله کنیم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس یازدهم تاکید کرد: البته اجباری نیست که این سوبسید حتما در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شود، اما باید حواسمان به وضعیت اقتصاد کشور و اقشار فرودست و کمتر برخوردار جامعه باشد که فشار بیشتری را به آنها تحمیل کنیم.

این نماینده فعلی مجلس اذعان کرد: تردیدی نیست این روش پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی حتما فسادزا و رانت زا است و حتما باید اصلاح ساختار صورت بگیرد. اما باید در زمان مناسب تر و با شیوهایی باشد که فشار اقتصادی کمتری بر مردم وارد کنیم و بتوانیم جوابگوی آنها باشیم.

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر