کد خبر: 127822
A

شبکه ۱۲ اسرائیل: مذاکرات وین احتمالاً به نتیجه می رسد/ ولایتی و محسن رضایی از لیست تحریم های آمریکا خارج خواهند شد

طبق ادعای این رسانه اسرائیلی از جمله کسانی که طبق گزارش این شبکه خبری شامل رفع تحریم‌ها خواهند شد حسین دهقان، وزیر دفاع پیشین و فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه پاسداران، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل و وزیر خارجه سابق، و محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران، است. همچنین از نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان نیز رفع تحریم خواهد شد.

شبکه ۱۲ اسرائیل: مذاکرات وین احتمالاً به نتیجه می رسد/ ولایتی و محسن رضایی از لیست تحریم های آمریکا خارج خواهند شد

به گزارش دیده بان ایران؛ شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه چهارشنبه ۱۱ اسفند اعلام کرد که بخت دستیابی به توافق هسته‌ای جدید میان قدرت‌های جهانی با ایران به‌شدت افزایش یافته و ممکن است که این توافق یک تا دو هفته بعد حاصل شود.

این شبکه خبری به نقل از منابع مطلع گزارش داد که هیات آمریکایی به بسیاری از درخواست‌های ایران برای رفع تحریم‌ها پاسخ مثبت داده و از جمله تحریم شمار زیادی از افراد نزدیک به آیت الله خامنه ای و نهادهای مالی زیر نظر ایشان برداشته خواهد شد.

از جمله کسانی که طبق گزارش این شبکه خبری شامل رفع تحریم‌ها خواهند شد حسین دهقان، وزیر دفاع پیشین و فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه پاسداران، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل و وزیر خارجه سابق، و محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران، است. همچنین از نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان نیز رفع تحریم خواهد شد.

به ادعای این شبکه، درخواست جمهوری اسلامی ایران برای رفع تحریم‌های مستقیم علیه سپاه پاسداران نیز مورد موافقت اصولی قرار گرفته است.

این گزارش همچنین به توافق بر سر آزادی زندانیان آمریکایی از زندان اوین ایران اشاره کرده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل سپس به نقل از منابع نزدیک به هیات‌های آمریکایی و میخائیل اولیانوف، رئیس هیات روسی در مذاکرات وین، اضافه کرد که واشینگتن آمادگی اصولی دارد تا توافق جدید با ایران را بسیار زود، و حتی هفته آینده، امضا کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر