کد خبر: 132333
A
دیده‌بان ایران:

سخنگوی دولت از گزارش «آلنا دوهان» ابراز رضایت کرد

سخنگوی دولت تاکید کرد: گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد تأیید کرد که اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران خلاف موازین حقوق بشری و حقوق بین‌المللی است.

سخنگوی دولت از گزارش «آلنا دوهان» ابراز رضایت کرد

به گزارش دیده بان ایران، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در پایان سفر خود به ایران، تأیید کرد که اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران خلاف همه موازین حقوق بشری و حقوق بین‌المللی است و ایالات‌متحده باید به تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران پایان دهد. رسوایی دیگری برای آمریکا.

گفتنی است این توییت در حالی منتشر می شود که گزارشگر ویژه سازمان ملل طی اقامت دوازده روزه خود در ایران با هیچک از افراد مستقل و یا NGOهای غیردولتی دیدار و یا گفت وگویی نداشته است.

صدرا عبدالهی، کنشگر مدنی پیشتر در رابطه با همین سفر به دیده بان ایران گفته بود: "چرا وقتی یک گزارشگر خارجی که برای بررسی و تهیه یک گزارش به این مهمی به ایران آمده، تا این اندازه سفر ایشان ابهام داشته و پنهانی است و تا جایی که بنده مطلع هستم هیچ گروه و NGO مستقلی از این موضوع خبر نداشته و با ایشان در ارتباط نبوده و تمام برنامه‌ریزی‌ها زیر نظر سازمان های منتسب به قوه قضاییه و دولت برنامه ریزی و انجام شده است."

خانم دوهان روزگذشته در نشست خبری اش مدعی شده بود: در جریان این سفر 12 روزه با تعدادی از نمایندگان دولت و اعضای آن، نمایندگان بخش بهداشت و سلامت، خیرین، نمایندگان نهادهای مدنی، کنش‌گران حقوق بشر، کسب و کار و.. جلساتی داشتم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر