کد خبر: 139105
A

بادامچیان: گشت ارشاد اول تذکر می‌دهد، بعد برخورد می‌کند/ نباید اجازه دهیم یک زن در معابر لخت شود و یا برقصد!/ قالیباف و رئیسی و محسنی اژه‌ای با هم در طیف اصولگرایی هستند اما سلیقه‌های همه آنها یکی نیست

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره گشت ارشاد گفت: در مسئله گشت ارشاد باید دقت کرد که گشت ارشاد چیست؟ گشت ارشاد یک نهاد قانونی است و می‌گوید اگر یک زنی رعایت مسائل قانونی را در معابر نکرد و خواست لخت شود، چه کسی باید جلوگیری کند؟ باید اجازه بدهیم هر کسی دلش خواست لخت شود؟ هر کسی دلش خواست وسط خیابان برقصد و به هر کسی که دلش خواست تجاوز کند؟

بادامچیان: گشت ارشاد اول تذکر می‌دهد، بعد برخورد می‌کند/ نباید اجازه دهیم یک زن در معابر لخت شود و یا برقصد!/ قالیباف و رئیسی و محسنی اژه‌ای با هم در طیف اصولگرایی هستند اما سلیقه‌های همه آنها یکی نیست

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به موضوعات مختلفی از جمله برجام و مسائل داخلی کشور در حوزه سیاست و فرهنگ و اجتماع اشاره کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بادامچیان معتقد است« برجام از نظر من رویدادی به پایان رسیده است» وی همچنین معتقد است که «آمریکایی‌ها در سیاست‌هایشان دچار سرگیجه شده‌اند.» دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین خاطر نشان ساخته است:« برجام دیر یا زود به پایان می‌رسد. در آن پایان ۲ نتیجه وجود دارد یا رهایش می‌کنند و یا به طرقی مسئله را حل و فصل می‌کنند»

مشروح گفت و گوی اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با «گسترش نیوز» به شرح ذیل است: 

* برجام از نظر من رویدادی به پایان رسیده است. علت این است که برجام را امریکایی‌ها در زمان آقای اوباما دنبال کردند تا مذاکره را شروع کنند و امتیاز بگیرند. 

* امریکایی‌ها در سیاست‌هایشان دچار سرگیجه شده‌اند. اوباما مذاکره را پذیرفت، امضا کرد اما پس از آن ترامپ از این توافق نامه خارج شد و نتیجه آن هم پاره کردن برجام بود.

* کشور‌های اروپایی نیز دچار سردرگمی هستند. از طرفی نمی‌توانند امریکا را به عنوان متحد همیشگی خود رها کنند و از طرفی وضعیت معادلات جهانی به صورتی است که دیگر برای آنها صرف ندارد از دیکته‌های امریکا تبعیت کنند.

* ایران مایل به برداشته شدن تحریم‌ها است تا روابطش با دنیا متوازن باشد. با برداشته شدن تحریم‌ها دیگر کشور‌های دنیا روابط خود را با ایران تصحیح خواهند کرد. برجام دیر یا زود به پایان می‌رسد. در آن پایان ۲ نتیجه وجود دارد یا رهایش می‌کنند و یا به طرقی مسئله را حل و فصل می‌کنند.

* ایران می‌گوید به تعهدات خود عمل کنید چون ما به شما اعتماد نداریم. زیرا امریکا چه در دولت اصلاح طلبان و چه در دولت آقای رئیسی همکاری نمی‌کند. ایران امریکا را به جایی رسانده است که همه دنیا می‌فهمند امریکا قابل اعتماد نیست.

* اختلاف در امریکا در سطح سیاست کلان و در هیئت حاکمه است اما در ایران اختلاف بین توده‌های مردم است. بنابر آزادی بیان، توده‌های مردم حق دارند که هر کسی نظر‌اش را بگوید. افرادی در گذشته برجام را آفتاب تابان نامیدند و معتقد بودند که باید در بحث برجام باید کوتاه بیاییم. افرادی نیز برجام را موجب خاک بر سری دانستند و نگاه مخالف داشتند. ما نباید در مقابل آزادی بیان و در مقابل نگاه‌های متفاوت مردم موضع گیری کنیم.

* موتلفه به اندازه‌ای موثر است که دیدارهای ما در رسانه‌های خارج از کشور بازتاب دارد. دیدار من با سفیر چین در صدای امریکا و بی‌بی سی و... منتشر شد. 

*  مگر قرار است همیشه به شرق یا غرب وابسته باشیم؟! ما سیاستی مستقل و ملی و اسلامی داریم و همه کشور‌ها با ما در این رابطه مستقل کار می‌کنند.

* قالیباف و رئیسی و محسنی اژه‌ای با هم در طیف اصولگرایی هستند اما سلیقه‌های همه آنها و برنامه‌های همه آنها یکی نیست. اصولا در سه قوه مستقل از هم هستند و هماهنگ‌کننده ولی امر است. 

* در مسئله گشت ارشاد باید دقت کرد که گشت ارشاد چیست؟ گشت ارشاد یک نهاد قانونی است و می‌گوید اگر یک زنی رعایت مسائل قانونی را در معابر نکرد و خواست لخت شود، چه کسی باید جلوگیری کند؟ باید اجازه بدهیم هر کسی دلش خواست لخت شود؟ هر کسی دلش خواست وسط خیابان برقصد و به هر کسی که دلش خواست تجاوز کند؟! غرب این است و اگر شما به غرب بروید وضعیت همین است.

* گشت ارشاد ابتدا تذکر می‌دهد اما وقتی می‌بینند فرد کاری خلاف قانون انجام می‌دهد مجبور به برخورد می‌شوند.

* ما در بیش از ۴۲ سال این را آموخته‌ایم و در هر کجا که محکم ایستاده‌ایم برنده میدان بوده‌ایم.

منبع: گسترش نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر