کد خبر: 140255
A

قائم مقام حوزه های علمیه: دشمنان یک مرگ طبیعی را به زمینه اغتشاش در کشور تبدیل کردند

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به ماجرای مرگ مهسا امینی و حوادث پس از آن گفت: امروز شاهد هستیم دشمنان هیچ بهانه‌ای برای اینکه جوانان را به کف خیابان بیاورند پیدا نمی کنند و یک مرگ طبیعی زمینه اغتشاش می کنند

قائم مقام حوزه های علمیه: دشمنان یک مرگ طبیعی را به زمینه اغتشاش در کشور تبدیل کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حوزه علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: ما همه مدیون دفاع مقدس هستیم که هنوز ادامه دارد.

ارگان رسانه ای حوزه نوشت؛ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: امروز شاهد هستیم دشمنان هیچ بهانه‌ای برای اینکه جوانان را به کف خیابان بیاورند پیدا نمی کنند و یک مرگ طبیعی را که همه جای دنیا رخ می دهد زمینه اغتشاش می کنند و مسئولیت ما در این خصوص سنگین‌تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: انفاق، گذشت و جهاد براساس تقوا در قرآن آمده است و باید مورد توجه جوانان باشد، ولی در برداشتن روسری و کشف حجاب هیچ‌یک از این موارد وجود ندارد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: امام راحل فرمودند باید در مقابله با تهدیدات، این دو عنصر حوزه های علمیه و روحانیت را لحاظ کرده و تولید محتوا داشته باشیم تا مخاطب پذیری ما افزایش یابد.

حجت الاسلام ملکی عنوان کرد: استان قزوین بسیار مهم است و باید حوزه استان در جایگاه خود قرار گیرد و شورای مشورتی حوزه های علمیه استان هر ماه تشکیل شود و طلبه ها، اساتید و مسئولان به آن دعوت و نکات آنها شنیده شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حوزه نیوز به نقل از قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور  نوشت: بروز اختلاف در حوزه علمیه اصلا قابل قبول نیست، چون حوزه های علمیه باید همه اقشار مختلف را رهبری و هدایت کنند.

وی ادامه داد: از شورا و مسئولان استان درخواست می کنیم پشتیبان مدیر جدید حوزه استان باشند تا شاهد وحدت، صلح و شوق به تحصیل در استان باشیم.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ما باید خود را دنباله رو اساتید بزرگ تاریخ تشیع بدانیم؛ افرادی همچون شهید اول و شهید ثانی در اوج سختی‌ها به سر برده و علی رغم این دشواری‌ها به تولید علم پرداخته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی عنوان کرد: حضور مدیر و استاد موفق در کنار یکدیگر تربیت درست و صحیح طلاب را به وجود می‌آورد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: امروز طلاب در عرصه های اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند و همراه مردم در مواجهه با مشکلات اجتماعی هستند و باید بدانند که اگر یک نفر از جامعه را احیا کنند انگار همه انسان ها را احیا کرده اند. همراهی طلاب در آسیب های اجتماعی با مردم افتخار روحانیت است.

در این مراسم با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا مدیر سابق حوزه علمیه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی به عنوان مدیر جدید حوزه استان معرفی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر