کد خبر: 146052
A

امام جمعه قم: دشمن می‌خواهد با بی‌حجابی مردم ایران را به جان هم بیندازد!

امام جمعه قم گفت: دشمن به دنبال این است که بی‌حجابی را نشان اعتراض ملی و از مقوله فرهنگی اجتماعی به مقوله سیاسی تبدیل کند.

امام جمعه قم: دشمن می‌خواهد با بی‌حجابی مردم ایران را به جان هم بیندازد!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: شنیدن کلام همگان به معنای پذیرش گفته همگان نیست بلکه پیامبر(ص) با وجود اینکه برای همه افراد جامعه گوش شنوایی داشتند اما فقط سخن مؤمنان راستین را باور می کردند و مقاصد الهی را در جامعه پیاده می کردند.

وی افزود: منافقان انتظار داشتند که پیامبر(ص) هر پیشنهادی را از آنها دریافت می کند بپذیرند و به سخن دیگران گوش ندهند، منافقان وقتی می دیدند که رسول خدا هم به سخن آنها و هم به سخن دیگران گوش می دهند به ایشان اهانت می کردند و گمان می کردند که پیامبر انسان خردورز و هوشمندی نیستند زیرا به حرف همه گوش می دهند و شایستگی رهبری جامعه را ندارند.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: ما باید در تأسی به آن بانوی بزرگوار بکوشیم و با بررسی سیره زندگی ایشان در همه عرصه های زندگی فردی و اجتماعی از جمله عبادت، تربیت فرزند، خانه داری، شوهرداری و مبارزه با جریان های مشکوک سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) ادامه داد: سبک مبارزه حضرت زهرا سلام الله علیها با جریان نفاق و منحرفان درس بزرگی برای ما است، دفاع از ولایت و نوع مبارزه ایشان با جریان نفوذ از درس های مهم حضرت فاطمه(س) است.

 اولویت اصلی کشور حفظ وحدت و اتحاد مردم است 

نماینده ولی فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه اولویت اصلی کشور حفظ وحدت و اتحاد مردم است، افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها درس لحظه شناسی به ما می دهند، همان طور که اولویت قیام حضرت زهرا سلام الله علیها حفظ وحدت امت بود در کشور ما هم اولویت با حفظ وحدت کلمه و اتحاد مردم با مسئولان و مسئولان با مردم است زیرا وحدت به کشور اقتدار می بخشد و باید این اقتدار را حفظ کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دفاع حضرت زهرا(س) از حریم ولایت و نوع مقابله آن حضرت با نفوذ و جریان منافق باید مورد توجه جامعه قرار بگیرد، امروز دشمن می‌خواهد با مقوله حجاب چند نشان را بزند و حجابی را نماد اعتراض ملی نشان دهد و آن را سیاسی بیان کند و مردم را به جان هم بیندازد.

 قدرت ملت در اتحاد است و مسئولین باید با مردم متحد باشند 

سعیدی با تاکید بر اینکه باید از هر سخنی که به نفع دشمن است پرهیز شود گفت: باید لحظه شناس و موقعیت شناس باشیم و وحدت کشور را حفظ کنیم و بدانیم که قدرت ملت در اتحاد است و مسئولین باید با مردم متحد باشند و این مسیر ادامه یابد.

امام جمعه قم با اشاره به جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی از سالها قبل از ابزارهای دشمن بوده و این حربه دشمن هیچ‌گاه از سوی دستگاه های ذیربط جدی تلقی نشده است، رهبر معظم انقلاب نسب به این شرایط در بیانات خود فرمودند دعوا بر سر مسئله باحجاب و بدحجاب نیست، دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست، بحث سر اصل استقلال، ایستادگی و اقتدار ایران اسلامی است.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر