کد خبر: 147426
A
دیده‌بان ایران موضوع افزایش سود تسهیلات بانکی را بررسی کرد؛

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مجلس اجازه افزایش سود تسهیلات بانکی را نمی‌دهد/ سود سپرده ۲۰درصد و سود تسهیلات ۱۸ درصد است/ بانک ها بدون مجوز نرخ سود را تغییر داده‌اند

حبیب‌زاده عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران به وظیفه نظارتی مجلس اشاره کرد و گفت: چنانچه بانک مرکزی تصمیم بگیرد سود وام‌های بانکی را افزایش دهد قطعا مجلس اجازه چنین کاری را نخواهد داد و با توجه به شرایط معیشت جامعه، کمیسیون اقتصادی مجلس نیز مخالف افزایش سود‌ تسهیلات است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مجلس اجازه افزایش سود تسهیلات بانکی را نمی‌دهد/ سود سپرده ۲۰درصد و سود تسهیلات ۱۸ درصد است/ بانک ها بدون مجوز نرخ سود را تغییر داده‌اند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ چند روز پیش یک فعال رسانه‌ای خبری را در فضای مجازی مبنی بر احتمال افزایش سود وام‌های قرض‌الحسنه به ۲۵درصد منتشر کرد که بلافاصله از سوی بانک مرکزی تکذیب شد. پیگیر موضوع از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شدیم.

سود سپرده ۲۰ و سود وام‌های بانکی ۱۸ درصد است

انور حبیب‌زاده بوکانی، عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در این رابطه گفت: برخی از بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی براز ارائه تسهیلات بیشتر، اخیرا اقدام به ارائه سود سپرده بالای ۲۳درصد کرده بودند که دستگا‌ه‌های نظارتی ورود و مقرر گردید که سود تسهیلات سپرده گذاران نباید بیشتر از ۲۰درصد باشد که در صورت ادامه دادن این روند، تخلف محسوب شده و باید خودشان پاسخگو باشند. 

وی عنوان کرد: سود تسهیلاتی که از سوی بانک‌ها به متقاضیان پرداخت میشود در حال حاضر ۱۸درصد است و نباید این عدد افزایش یابد در صورت مشاهده تخلف، دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند.

129194

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود به دیده‌بان ایران گفت: این موضوع در کمیسیون هم مطرح شد و تصمیم بر این شد که سود تسهیلات چه خرد و چه کلان نباید بالای ۱۸درصد و سود سپرده‌های بانکی بالای ۲۰درصد باشد.

ورود مجلس در صورت افزایش نرخ سود تسهیلات

حبیب‌زاده در پایان به وظیفه نظارتی مجلس اشاره کرد و افزود: چنانچه بانک مرکزی تصمیم بگیرد که سود وام‌های بانکی را افزایش دهد قطعا مجلس اجازه چنین کاری را نخواهد داد و با توجه به شرایط معیشت جامعه، کمیسیون اقتصادی مجلس نیز مخالف افزایش سود‌ تسهیلات است.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر