کد خبر: 151413
A

نماینده مردم چابهار خواستار محاکمه عاملان «جمعه سیاه زاهدان» شد

سعیدی در تذکری خطاب به رئیس جمهور با اشاره به گذشت ۵ ماه از واقعه ۸ مهر زاهدان خواستار محاکمه شفاف و عادلانه آمران و عاملان این حادثه شد و گفت: باید با اهتمام ویژه به این موضوع جامه عمل پوشانده شود.

نماینده مردم چابهار خواستار محاکمه عاملان «جمعه سیاه زاهدان» شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور با اشاره به گذشت ۵ ماه از واقعه ۸ مهر زاهدان خواستار محاکمه شفاف و عادلانه آمران و عاملان این حادثه شد و گفت: باید با اهتمام ویژه به این موضوع جامه عمل پوشانده شود.

معین‌الدین سعیدی همچنین در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی درخواست گروهی از نمایندگان برای بررسی طرح تاسیس سازمان ملی اقامت براساس اصل ۸۵ بیان کرد: ما تجربه بسیار تلخی از اصل هشتادوپنجی شدن طرح‌ها در مجلس شورای اسلامی داریم و این موضوع اظهرمن الشمس است، از سوی دیگر اگر دولت برای ساماندهی اتباع اصرار داشت چرا خود دولت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرد؟ از سوی دیگر اشکال اصل ۷۵ به این طرح وارد است و بار مالی دارد. همچنین در مجلس دهم قانونی برای اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی تصویب شد که این قانون را دچار چالش می‌کند. همین الان نیز چالش‌های اجرایی زیادی وجود داشته و فرزندانی که پدر یا مادران ایرانی دارند نتوانستند شناسنامه بگیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر این موضوع باید در اولویت کاری مجلس شورای اسلامی باشد، نه این‌که براساس اصل ۸۵ مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر