کد خبر: 153129
A
روزنامه گردی دیدبان‌تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۵۸؛

هزار تن برنج آمریکایی وارد کشور شد

تیتر یک صفحه اول روزنامه کیهان در نوبت چاپ دوم آن در روز دوشنبه ۲۷ فروردین سال ۱۳۵۸ به استعفای دکتر کریم سنجابی وزیر خارجه ایران و دلایل آن از زبان خودش اشاره دارد.

 هزار تن برنج آمریکایی وارد کشور شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ تیتر یک صفحه اول روزنامه کیهان در نوبت چاپ دوم آن در روز دوشنبه ۲۷ فروردین سال ۱۳۵۸ به استعفای دکتر کریم سنجابی وزیر خارجه ایران و دلایل آن از زبان خودش اشاره دارد. وی گفته است حکومتهایی که در داخل حکومت بوجود آمده ایجاد نگرانی می کند و موضوع آیت الله طالقانی شوکی بود که بر دولت و مملکت وارد شد و مسائلی پیشرفت کارها‌ را غیرممکن کرده و از جریان طبیعی خارج ساخته است. نورالدین کیانوری دبیر اول حزب توده ایران هم در مصاحبه ای اعلام داشته که دادگاههای انقلاب ایران را سربلند کرده و نام آیت الله خمینی در تاریخ انقلابهای جهان خواهد ماند و اینکه حزب توده ایران برای حل مشکلات بیکاری پیشنهادهای خود را به دولت می دهد‌. دستور امام و نخست وزیر برای تصفیه کمیته های انقلاب نیز تیتر مهم دیگر این جریده است و در عکسی که بالای صفحه به چاپ رسیده از تظاهرات وسیع به پشتیبانی از آیت الله طالقانی که دیروز و امروز در تهران انجام شده خبر داده شده است. از سوی دیگر  حجت الاسلام سید احمد خمینی فرزند امام برای مذاکره با آیت الله طالقانی به تهران آمده اند و نیروی نظامی مجاهدین خلق هم در اختیار آیت الله طالقانی گذاشته شده است. اما تیتر ۲۶ هزار تن برنج آمریکایی وارد کشور شد عنوان خبری است که در صفحه دوم روزنامه به چشم می خورد که متن آن به این شرح است؛

روزنامه 2

اولین محموله بزرگ وارداتی دولت شامل ۲۶ هزار تن برنج آمریکایی وارد بندر شاهپور شد و تخلیه آن آغاز گردید.

ورود ۲۶ هزار تن برنج آمریکایی در حالی صورت گرفته است که زمینه برنج خارجی در انبارهای دولتی رو به اتمام است و فقط به شرکتهای تعاونی به مقدار کمتر از یک سوم درخواست آنها برنج داده میشود. امروز گفته شد که ۲۶ هزار تن برنج وارداتی پس از تخلیه و حمل به انبارهای دولتی به قیمت ثابت ( هر کیلو ۶۲/۵ ریال) توسط شرکتهای تعاونی دولتی و خصوصی در سطح کشور توزیع خواهد شد. بهای خرده فروشی این برنج - برای مصرف کننده - کیلویی ۶۵ ریال است. 

همچنین در یکی دو ماه آینده محموله های جدید برنج خارجی و عموما آمریکایی بتدریج وارد ایران می شود. وزارت بازرگانی تاکنون برای امسال سفارش خرید ۱۳۰ هزار تن برنج خارجی را داده است و بخش خصوصی نیز در همین زمینه فعالیت می کند تا اجازه واردات برنج از وزارت بازرگانی بگیرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر