کد خبر: 153423
A
نماینده ولی فقیه در قم:

تشکیل سپاه در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده‌ای منحصر به فرد است

سعیدی امام جمعه قم: تشکیل سپاه در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده‌ای منحصر به فرد است و توانسته شعارهای انقلاب اسلامی را دنبال کند.

تشکیل سپاه در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده‌ای منحصر به فرد است

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: به مناسبت روز ارتش فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که رهبری فرمودند مؤمنان باید برای مقابله با دشمنان آنچه در توان دارند آماده کنند و رهبر معظم انقلاب با استناد به فرموده امام علی (ع) به مالک اشتر در خصوص سپاه اسلام فرمودند آن حضرت نیروهای مسلح را دژهای مستحکم ملت خواندند و این جایگاه مسئولیت‌های سنگینی برای افراد نظامی به دنبال دارد و آمادگی همیشگی در برابر دشمنان مایه ترس آنان و خوشنودی خداوند است.

امام جمعه قم گفت: دانشجویان امسال به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند که دیدارهای دانشجویی رهبر انقلاب با سایر دیدارها به دلیل بیان مطالب صریح دانشجویان تأثیرات زیادی در سطح کلان کشور دارد و مطالبی که در این جلسه بیان می‌شود می‌بایست از سوی مسئولین امر دنبال شود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: رهبر معظم انقلاب به واسطه امیدی که به قشر دانشجو دارند این فرصت را در اختیار فعالان دانشجویی قرار می‌دهند تا در این جلسه با بیان نقدها راهکارهای خود را نیز ارائه کنند.

حجت الاسلام سعیدی عنوان داشت: دانشجو در زمان حال و آینده کشور نقش آفرین است و یکی از وظایف مهم دانشگاه تربیت نیروهای برجسته و مفید برای اداره کشور است که جریان علم و تحقیق و جریان آرمان خواهی از انتظارات جامعه نسبت به دانشجویان است و ایران باید به مرجع علمی دنیا تبدیل شود.

خطیب جمعه قم افزود: جنبش دانشجویی در کشور ما همواره ضد استبداد و استکبار بوده است و اگر کسی مدعی جنبش دانشجویی باشد و در این عرصه ورود نکند صادق نیست و جنبش دانشجویی در همه جا دوشادوش ملت حضور داشته است.

وی با بیان اینکه تشکل دانشجویی به معنا حزب سیاسی نیست ابراز داشت: خاصیت جریانات سیاسی رسیدن به قدرت است اما تشکل‌های دانشجویی برای رسیدن به آرمان‌ها ایجاد می‌شوند و هدف آنان کسب قدرت سیاسی نیست.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویی فرمودند ماه رمضان بهار در بهار برای جوانان است و این دوگانه زیبا در دفاع مقدس هم وجود داشت و زمینه و فرصت عروج برای همه رزمندگان فراهم بود و جوانان رزمنده در این ایام چنان اوج گرفتند که امام راحل با آن سلوک و عرفان به آنان غبطه می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان دانشجو باید با بر روی مسائل معرفتی خود تدبر کنند و تاکید کردند انتظار فرج بدین معنا است که همه سختی‌ها با کار و توکل قابل برطرف شدن است و این وعده خداوند است که در دوران انقلاب و دفاع مقدس مصادیق آن را مشاهده کردیم.

امام جمعه قم گفت: دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران است که در سایه روحیه انقلابی و معنویت امام راحل همواره جوشیده و جوانان خالص بسیج و سپاه را سیراب می‌کند و در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان در کنار سایر نیروهای نظامی در میدان حضور دارد.

وی با بیان اینکه سپاه مولد مبارک انقلاب اسلامی است افزود: تشکیل سپاه در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده‌ای منحصر به فرد است و توانسته شعارهای انقلاب اسلامی را دنبال کند.

حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با تاکید بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: رهبر معظم انقلاب بهترین شیوه در برخورد با منکرات را تذکرات زبانی می‌دانند که این امر از مشت پولادینی حکومت‌ها مؤثرتر است و رهبر معظم انقلاب تاکید دارند همگان باید در این عرصه ورود کنند و منکرات را تذکر دهند که در این صورت شرایط بهتری خواهیم داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر