کد خبر: 153440
A
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش:

با کشور‌هایی که پایگاهی در اختیار اسرائیل قرار دهند، برخورد خواهیم کرد؛ امروز ماهیت ما تهاجمی است

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش با اشاره به تاثیرگذاری ارتش در معادلات منطقه‌ای تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد از مرزهای ما ناامن است و برخی دولت ها تحت تاثیر سیاست های استکباری هر از چند گاهی تهدیداتی را علیه نظام مقدس ما برنامه ریزی می کنند.

با کشور‌هایی که پایگاهی در اختیار اسرائیل قرار دهند، برخورد خواهیم کرد؛ امروز ماهیت ما تهاجمی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیپ امیر غلامعلیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی امام‌ علی (ع) افزود: امام (ره) با بصیرت، درایت و آینده‌نگری خاص خود فتنه زمان را تشخیص دادند و با اعلام روز ۲۸ فروردین به عنوان روز ارتش موجب ماندگاری این شجره طیبه برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و منشا خدمات و نفع بسیاری برای آحاد ملت شد.

وی با اشاره به اعتماد امام خمینی(ره) به بدنه ارتش تصریح کرد: ایشان در سخنرانی خود در زمان مبارزات انقلاب بیان کردند که فرماندهان و صاحب منصبان ارتش با من در ارتباط هستند و بسیاری از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه ارتش دلبستگی و پیوستگی با بیت امام داشتند و از ولی فقیه تبعیت می کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش خاطرنشان کرد: ارتش نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت و پشتیبانی و پیوستن ارتش به انقلاب و مسلح کردن انقلابیون، موفقیت انقلاب را تسریع کرد.

وی ادامه داد: ارتتش تاثیر زیادی در جلوگیری از تجزیه کشور در سال اول انقلاب داشت و وجود یک نیروی نظامی که پایبندی خود را به انقلاب نشان داده بود، عامل اصلی در شکست نقشه ها و فتنه‌ ها برای تجزیه کشور بود.

امیر غلامعلیان بیان کرد: با تدابیر هوشمندانه امام راحل و به رغم برخی مخالفت ها، ارتش در همه بحران ها در نوک پیکان مقابله با تجزیه طلبی بود و اقتدار و تمامیت ارضی کشور را استحکام بخشید.

وی تاکید کرد: ارتش در دوران دفاع مقدس با اتخاذ تدابیر و راهبردهای هوشمندانه ای که در برابر ارتش تا بن دندان مسلح عراق داشت، عامل اصلی در حفظ تمام ارضی کشور در جنگ بود.

امیر غلامعلیان گفت: با وجود اینکه خیلی از یگان ها فاقد فرماندهان با تجربه بودند، اما با جانفشانی، وفاداری به نظام و علاقه به آرمان های امام راحل، از جان خود گذشتند و در خاتمه جنگ با وجود همه هجمه ها، مانع از رسیدن دشمن به اهداف خود شد و نگذاشت ذره ای از خاک مقدس ایران به تصرف دشمن در بیاید.

وی تاکید کرد: تقدیم ۴۸ هزار شهید از بدنه ارتش سند پر افتخاری از عزت آفرینی ارتش در دوران جنگ تحمیلی است که یک هزار و ۱۰۰ شهید ارتش به استان کرمان تعلق دارد

فرمانده قرارگاه جنوبشرق نزاجا تاکید کرد: ارتش در زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی شجره طیبه و یادگار ارزش های انقلابی است و ماموریت ما در یگان های ارتش ساختن ارتشی در طراز جمهوری اسلامی است، یعنی ارتشی که بتواند در مقابل همه تهدیدها و جنگ ترکیبی و سخت قدرت مقابله داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارتش طراز جمهوری اسلامی یعنی ارتشی که بتواند در مقابل تهدیدهای ارتش آمریکا مقابله کند تصریح کرد: ما هیچگاه تهدیدات رژیم صهیونیستی را جدی تلقی نمی کنیم، چون موجودیتی برای این رژیم قائل نیستیم و آن را در حد قاموس یک تهدید نمی دانیم.

امیر غلامعلیان خاطرنشان کرد: امروز ما خودمان را در برابر تهدیدات آمریکا آماده می کنیم که راهبرد آن توسط مسئولان آماده شده است و قدم به قدم در حال رسیدن به آن هستیم و در بسیاری از ارزیابی ها و شاخص ها از مرحله استاندارد عبور کردیم و وارد فاز جدیدی از تدابیر نظامی شده ایم.

ارشد ارتش، در منطقه جنوبشرق کشور تاکید کرد: دشمن اگر جرات مطرح کردن تهدید و گزینه نظامی را ندارد، به خاطر بازدارندگی مطمئن و عزت نفس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: دشمن آگاه است که اگر خطای محاسباتی سال ۵۹ را دوباره مرتکب شود و چشم طمع به حدود و مرزهای جمهوری اسلامی داشته باشد، فرزندان شما در ارتش مانند پتک به سر آنها فرو خواهد آمد و بزرگترین ضربه پشیمان کننده را وارد می کنند.

امیر غلامعلیان همچنین مردمی بودن، اعتماد بدنه نظام و مردم به ارتش را از ویژگی های شخصیتی ارتش جمهوری اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه ویژگی های تخصصی منحصر به فردی در ارتش جمهوری اسلامی وجود دارد اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی با ارزیابی آمادگی مولفه های رزمی و شهادت شاخص های آماری، قوی ترین ارتش در منطقه است که بازدارندگی مطمئن برای سیاسیون ما ایجاد کرده است تا با خیال راحت به خدمت رسانی مشغول باشند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش با اشاره به تاثیرگذاری ارتش در معادلات منطقه‌ای تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد از مرزهای ما ناامن است و برخی دولت ها تحت تاثیر سیاست های استکباری هر از چند گاهی تهدیداتی را علیه نظام مقدس ما برنامه ریزی می کنتد.

وی افزود: اما ارتش بلافاصله رزمایش هایی در گوشه و کنار کشور اجرا می کند که تهدیدات را خنثی می کند و امروز شاهد تغییر در اصول و قواعد هستیم، زیرا زمانی ما خودمان را برای دفاع در برابر تهدیدات آماده می کردیم، اما امروز ماهیت ما، تهاجمی است و در برابر کشورهایی که در تهدید نظامی پایگاهی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، قطعا برخورد خواهیم کرد.

امیر غلامعلیان تاکید کرد: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در نوک پیکان مقابله با تهدیدات در سراسر خطوط مرزی است و آنها را رصد و سرکوب می کنند و نیروی دریایی ارتش زمانی در آب های ساحلی حضور داشت، اما در حال حاضر در حیاط خلوت دشمنان قسم خورده نظام در حال قدرت نمایی و رجزخوانی است.

وی با بیان اینکه امروز عمق راهبردی ما بسیار فراتر از عمق راهبردی ما در سال‌های گذشته است خاطر نشان کرد: در بحث قدرت موشکی و پهبادی با هیچ زمانی قابل مقایسه نیست و آماده هستیم دورترین پایگاه های دشمن با دستاوردها و سامانه های بومی مورد هدف قرار دهیم.

ارشد نزاجا در منطقه جنوبشرق کشور بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی آماده تر از همیشه است و در کنار عملیات های سخت، افتخار دارد که در کنار مردم و خط قرمز ما امنیت نظام و حفاظت از مرزها و مردم است و ارتش پا در رکاب ولایت و فدایی ملت است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر