کد خبر: 154366
A

امام جمعه اهواز: جوانان در شبکه‌های اجتماعی باید عفت را رعایت کنند

امام جمعه اهواز گفت: یکی از محور‌های اساسی سبک زندگی اسلامی، وجود شاخصه عفاف در همه محور‌های زندگی است.

امام جمعه اهواز: جوانان در شبکه‌های اجتماعی باید عفت را رعایت کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد امروز (۱۵ اردیبهشت) در خطبه‌های نمار جمعه اهواز اظهار کرد: یکی از زیرشاخه‌های این سبک زندگی، خانواده است و سلول بنیادی اجتماع است. اگر خانواده‌ای مطابق دستورات و شاخصه‌های اسلامی شکل گیرد در اجتماع کمترین مشکلات را خواهیم داشت. به این خاطر یکی از محور‌های اساسی سبک زندگی اسلامی که در نقطه مقابل سبک زندگی غربی است، وجود شاخصه‌های عفاف و پاکدامنی در تمام محور‌های زندگی است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: اگر بخواهیم عفت را بیان کنیم حریم و خود نگه داری است. عفاف مطیع شدن قوه شهویه از برای قوه عاقله است. یعنی همان جنگ درون که جهاد اکبر است. اگر قوه شهوت از عقل تبعیت کند، افراط و تفریط نباشد در یک جمله پرهیز از هرکار غیرحلال می‌شود عفاف و پاکدامنی. به این خاطر عفت، محور همه زوایای زندگی فردی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: اولین بخش از اقسام عفت، عفت در ک امام جمعه اهواز: معلمان بنیه اعتقادی دانش‌آموزان را تقویت کنند/ تیم‌های تخصصی در آموزش و پرورش معین شود   لام و گفتار است. عفت دیگر، عفت در نگاه است. هر گناهی که انسان مرتکب می‌شود تیری است از طرف شیطان و تقوا سپری در برابر این تیر است. نگاه عفیفانه از مشخصه‌های انسان مومن است. خداوند می‌فرمایند از شاخصه‌های انسان مومن چه زن و چه مرد، نگاه عفیفانه است؛ عفت در اند امام جمعه اهواز: معلمان بنیه اعتقادی دانش‌آموزان را تقویت کنند.تیم‌های تخصصی در آموزش و پرورش معین شود   یشه و تفکر. کنترل فکر و اندیشه سخت‌ترین گونه عفت است.

موسوی فرد یادآور شد: کسی که زیاد در فکر گناه باشد سرانجام مرتکب آن می‌شود و خیلی از گناهان نتیجه فکر و امام جمعه اهواز: معلمان بنیه اعتقادی دانش‌آموزان را تقویت کنند/ تیم‌های تخصصی در آموزش و پرورش معین شود   اندیشه باطل است. عفت در علم، عفت در نبرد، عفت در کشش‌های جنسی، عفت در شبکه‌های اجتماعی که امروز جوانان با آن مواجه هستند. عفت در ثروت، در فقر و تنگدستی، عفت در پوشش هر کدام از این‌ها معنای خاص دارند. نقطه آغاز بحث در مساله پوشش، عفت است. حجاب و پوشش ذیل زیست عفیفانه است و این اختصاص به زن ندارد، بلکه هم زن و هم مرد هر دو را شامل می‌شود و هر دو باید پوشش داشته باشند و قبل از آن باید عفت داشته باشند.

وی عنوان کرد: خداوند در بحث امامت ۱۱ نور را فرستاد. امتی که در زمان غیبت کبری قرار دارند باید تضمین دهند. باید در عمل و گفتار تضمین دهیم که جان اماممان را حفظ می‌کنیم.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: فرج امام محقق نمی‌شود مگر اینکه غربال شویم. در صحنه‌های سخت دوران غیبت امتحان حقیقی دهیم. خداوند می‌فرمایند تا زمانی که ایمان مستقر و پایدار نشود و واقعی نباشد حجتم را نمی‌فرستم. در پیشامد‌های سخت ناخالصی‌ها از خالصی‌ها مشخص می‌شود. در شرایط سخت نباید پشت امام را خالی کرد. عوامل دینداری را باید در خود تقویت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با اشاره به سفر رییس جمهور به استان افزود: اگر دو تا سه مطالبه محقق شود خیلی از مشکلات استان حل می‌شود. مساله مسکن اختصاص به استان ما ندارد. در این راستا خیلی تلاش شد و حتما اتفاق‌های خوبی در بحث مسکن شاهد خواهیم بود. در بحث اشتغال در یک سال و اندی، ۴ هزار و ۲۰۹ کارخانه و شرکتی که در سالیان متمادی تعطیل شده بود، احیا شد. نزدیک به ۱۰۰ هزار جوان در سایه این احیا شدن، شاغل شدند؛ حداقل ۱۶۰ شرکت در استان ما بود.

وی در خصوص ازدواج جوانان عنوان کرد: این مساله یکی از مطالبات جدی ما بود. به آقای رییسی گفتم تا زمانی که تلاش‌های شما در سفره مردم خود را نشان ندهد و یکی دو بیکار در خانه باشد، هر مقدار بگوییم کار کرده ایم خیلی اثر نمی‌کند. به این خاطر باید در حوزه مسکن تلاش و کار شود.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: یکی از مباحثی که شاهد بودیم سخنان بسیار عمیق و نقد مقام معظم رهبری در روز معلم بود. خوراک ۲۰ سال آینده و نقشه راه آموزش و پرورش ترسیم شد.

حداقل در استان ما، آموزش و پرورش باید گروه‌های تخصصی و تیم‌های متخصص تشکیل دهد و ماموریت‌های رهبری که فرمودند متاسفانه مسئولان ۲۰ تا ۲۵ سال از مساله آموزش و پرورش غافل شدند، را اجرا کنند. فرزندان ما ۱۳ سال در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند، به سهم خود از آموزش و پرورش تشکر می‌کنیم، اما باید توجه داشته باشیم رتبه بندی معلمان فقط بحث معیشتی نیست گرچه حق است و باید نگاه ویژه معیشتی به قشر معلم شود، اما در رتبه بندی، توجه داشته باشیم چندین فرآیند باید طی شود.

موسوی فرد اظهار کرد: معلم گذشته از اینکه باید گفتارش دانش آموز را به ارزش‌های انسانی و دینی دعوت کند، باید عملش نیز اینگونه باشد و بنیه اعتقادی دانش آموز را تقویت کند و تخصص داشته باشد. این مساله مهمی است که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد افزود: تقاضا دارم که تیم‌های تخصصی گوناگون در آموزش و پرورش استان مطابق ماموریت‌های رهبری معین شود. مسایل فرهنگی زمانبر است. باید با برنامه و مطابق نقشه راه باشد. تحول بنیادین در مدارس بسیار مهم است.

منبع: صداوسیما

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر