کد خبر: 155204
A

ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه: آقای محترم، لطفا حجابت را رعایت کن!

ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواستار رعایت حجاب توسط مردان شد و نوشت: اگر در مقوله حجاب، زن و مرد، متقابلا به رعایت آن تشویق و ترغیب شوند، هیچ گونه نابه‌هنجاری‌ای نخواهیم داشت.

 ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه: آقای محترم، لطفا حجابت را رعایت کن!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گزارشی مفصل از لزوم رعایت حجاب از سوی مردان دارد.

بخش‌های مهم از گزارش فارس را در ادامه می‌خوانید: 

«واقعا چرا هیچ‌کس به مردها تذکر نمی‌دهد و نمی‌گوید «آقای محترم، لطفا حجابت را رعایت کن!» مگر حجاب، در اسلام، فقط برای ما زن‌هاست؟»

من هم سوره‌ها را به جست‌وجوی مضامین حجاب ورق زدم اما نکته عجیب این بود که آیات حجاب، برای مردان و با توصیه به آنان شروع شده بود! حتی قبل‌تر از نام بردن از حجاب زنان!

خداوند در سی‌امین آیه از سوره نور به پیامبر (ص) فرموده: «به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را (از آنچه حرام است مانند دیدن زنان نامحرم و عورت دیگران) فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، این برای آنان پاکیزه‌تر است، قطعاً خدا به کارهایی که انجام می‌دهند، آگاه است.»

یعنی شروع حفظ حجاب با مردان است و خداوند در پایان آیه با تاکیدی مجدد بر رستگاری جامعه‌ای که حجاب مرد و زن در آن رعایت شده باشد و با خطاب کلمه «مؤمنون» که هم مردان را و هم زنان را شامل می‌شود، می‌فرماید: «ای مؤمنان، همگی (از مرد و زن‌) به درگاه خدا توبه کنید، امید که رستگار شوید.»

با توجه به آیات صریح حجاب، هر عقل سلیمی می‌تواند نتیجه بگیرد که حجاب تنها مختص زنان نیست و مردان نیز موظف‌اند که حجابی را که خداوند برایشان معین کرده رعایت کنند. اما چرا تا به حال کسی یقه‌ مردها را برای بی‌حجابی‌هایشان نگرفته؟!

به ساعت کوتاهی از تاریخ اسلام برمی‌گردیم. می‌گویند عمر بن خطاب در سفر حج بود که یکی از مردان با لباس احرام و در حالی که چشمش لطمه دیده بود کنارش نشست. عمر گفت: «چه کسی به صورتت سیلی زده؟» مرد گفت: «علی بن ابی طالب!» وقتی که امام (ع) تشریف آوردند و ماجرا را از ایشان جویا شدند، فرمود: «این مرد طواف می‌کرد ولی به زنان نگاه می‌کرد!»

در جای دیگری نیز، پیامبر (ص) به امام علی (ع) فرمودند: «اولین نگاه، مفت تو است اما نگاه دوم به زیانت می‌باشد نه سودت!» که شهید مطهری در شرح این حدیث گفته بود: «این حدیث می‌خواهد این مطلب را بگوید که انسان احیانا چشمش به زنی می‌افتد، خوشش می‌آید و می‌خواهد برای بار دوم نگاه کند و لذت ببرد! نوبت اول چون غیر عمدی است مانعی ندارد اما نوبت دوم چون به قصد تلذذ است جایز نیست.» و تمام این روایات نشان از حجابی دارد که اسلام برای مردان در نظر گرفته است.

 نظر اسلام در این موضوع (حجاب مردان) به همین محدوده بصری ختم نمی‌شود و حتی بر نازکی و ضخامت و کوتاهی و بلندی پوشش نیز در احادیث و روایات مختلفی از اهل بیت علیهم السلام تاکید شده است.

برای مثال روزی اصحاب پیامبر (ص) گرداگرد ایشان نشسته بودند که لباس یکی از آن‌ها مقداری کنار رفت. با اینکه این شخص مرد بود و به تفکر عوام، نیازی به حجاب نداشت اما پیامبر با تاکید بر اهمیت حفظ حجاب حتی توسط مردان، فرمود: «ران خود را بپوشان که آن، جزو عورتین به حساب می‌آید.»

امام علی (ع) نیز در جای دیگری با اشاره مستقیم به مردان، فرموده: «برای مردان مناسب نیست که در حالی که در میان قومی نشسته‌اند، لباس‌هایشان کنار رفته و ران‌هایشان مشخص شود.»

 اگر در مقوله حجاب، زن و مرد، متقابلا به رعایت آن تشویق و ترغیب شوند، هیچ گونه نابه‌هنجاری‌ای نخواهیم داشت.

هرچند که خیلی‌ها یا این مطلب را نمی‌دانند و یا خودشان را به ندانستنش می‌زنند اما همه ما خوب می‌دانیم که خون پاک شهید «خلیلی» و «الداغی»ها برای همین تذکر حجابِ مردان، قبل از تذکر حجاب به زنان بود که به ناحق ریخته شد و ای کاش آن زن جوان را در کتابفروشی دوباره می‌دیدم و می‌توانستم به او بگویم: «مردها هم باید حجاب را رعایت کنند خواهر جان. ما برای تذکرِ «آقای محترم، حجابت را رعایت کن!» شهیدها داده‌ایم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر