کد خبر: 155727
A

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: اختلاط دانش آموزان دختر و پسر خطرناک است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان با ابراز نگرانی از پیامدهای اختلاط دانش‌آموزان پسر و دختر تصریح کرد: اختلاط دانش آموزان دختر و پسر خطرناک است این بی‌توجهی به مسائل فرهنگی، دامن‌گیر افراد و خانواده‌های مذهبی نیز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:  اختلاط دانش آموزان دختر و پسر خطرناک است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در گردهمایی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان سمنان، در اردوگاه ملی شهید صدوقی چشمه علی شهرستان دامغان، با تشریح روایتی از امام علی (ع) گفت: امیرالمومنین علی (ع) فرمود «مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماماً فَلیَبدَأ بِتَعلِیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِه» هرکس در معرض تربیت و هدایت دیگران قرار می‌گیرد، ابتدا باید خودش را تربیت و هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، «خودسازی» و «تزکیه» را مقدمه تربیت دیگران عنوان کرد و افزود: خداوند متعال به پیامبران دستور داد تا قبل از هدایت انسان‌ها به خودسازی و تزکیه بپردازند.

بی‌توجهی به مسائل فرهنگی، دامن‌گیر افراد مذهبی نیز خواهد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تأکید بر اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: تربیت عالمانه مربیان و معلمان، نقش به‌سزایی در هدایت و رشد نسل جوان و نوجوان خواهد داشت.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدامات اداره‌کل آموزش و پرورش استان در ترویج معارف قرآنی گفت: خوشبختانه امروز توجه به موضوع قرآن کریم در سطوح مختلف آموزش و پرورش استان جدی گرفته شده که این امر قطعا برکات و ثمرات فراوانی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خودداری از افراط و تفریط در برنامه‌های قرآنی را ضروری دانست و گفت: برنامه‌ریزی در حوزه معارف قرآن کریم، باید ناظر به تمام بخش‌ها شامل قرائت، حفظ، تفسیر و غیره باشد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با ابراز نگرانی از پیامدهای اختلاط دانش‌آموزان پسر و دختر تصریح کرد: اختلاط دانش آموزان دختر و پسر خطرناک است این بی‌توجهی به مسائل فرهنگی، دامن‌گیر افراد و خانواده‌های مذهبی نیز خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی حضور طلاب و روحانیون در مدارس را نیازمند مهارت افزایی دانست و گفت: یکی از مهمترین مهارت‌های مورد نیاز طلاب و روحانیون، مهارت ایجاد ارتباط با مخاطبان و دانش‌آموزان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تأکید بر تشکیل مدارس معارفی با مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: سرمایه‌گذاری برای مدارس معارفی در میان‌مدت کمک شایانی به نظام آموزش و پرورش استان سمنان خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه تربیت مربیان زن برای دانش‌آموزان دختر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد گفت: بهره‌مندی از مربی و مبلغ زن، حق طبیعی دانش‌آموزان دختر است.

امام جمعه سمنان با ضروری خواندن تربیت معلمان تراز انقلاب اسلامی تصریح کرد: توجه به مهارت‌های بصیرتی، اخلاقی و معرفتی معلمان در شرایط کنونی بسیار ضروری و دارای اهمیت فراوان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری نقش خانواده‌ها در تربیت دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دانش‌آموز، معلم و خانواده سه ضلع اصلی نظام آموزش و پرورش هستند و نمی‌توان از نقش خانواده‌ها در تربیت دانش‌آموزان غافل شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر