کد خبر: 155796
A
حمله ارگان رسانه ای سپاه به لایحه حجاب و عفاف:

مبلغ جریمه بی‌حجابی را افزایش دهید/ برای منع بی‌حجاب‌ها از خدمات دولتی اقدام شود/ چرا نهادها نمی‌توانند زنان هنجارشکن را دستگیر کنند؟!

ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پویشی ضمن اینکه خواستار بازنگری لایحه حجاب و عفاف بوده، اعلام کرد: ما خواستار این بودیم که تمام هنجارشکنان و بی اعتنایان به قانون کشور از خدمات دولتی منع شوند ولی هیچ تدبیری در این رابطه اندیشه نشده است.

مبلغ جریمه بی‌حجابی را افزایش دهید/ برای منع بی‌حجاب‌ها از خدمات دولتی اقدام شود/ چرا نهادها نمی‌توانند زنان هنجارشکن را دستگیر کنند؟!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در ادامه حملاتی که به لایحه جدید حجاب و عفاف صورت گرفت، ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه در پویشی خواستار بازنگری این لایحه شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ فارس نوشت: در  بیش از هشت ماه است که از وجود ناهنجاری کشف حجاب می‌گذرد. در تمام این هشت ماه خواسته مردم از قوه قضاییه، مجلس و دولت ساماندهی به این وضع بوده و است، بعد از گذشت این مدت، لایحه‌ای تحت عنوان عفاف و حجاب از طرف دولت و قوه قضاییه به مجلس ارائه شده که بازدارنده نبوده است.
جریمه‌ای که برای کسی که کشف حجاب کرده هیچ تناسبی با جرم ندارد مخصوصاً که اکثر کشف حجاب‌ها مربوط به محله‌های ثروتمندنشین است، جریمه در نظر گرفته شده بین صد هزار تومان تا یک میلیون است. این مبلغ حتی برای قشر متوسط هم بازدارندگی ایجاد نخواهد کرد چه برسد به قشر مرفه! مبلغ جریمه باید متناسب با درآمد و وضیت اقتصادی آن فرد باشد نه چیزی که به عنوان جریمه در قانون تصویب کرده‌اند!
قضیه جایی جالب‌تر می‌شود که بند ۱۱ این لایحه به تهدید آمر به معروف می‌پردازد حال آنکه در اکثر موارد آمر به معروف مورد توهین ضرب و جرح و تهدید مالی یا جانی قرار می‌گیرد.از طرف دیگر تمام نهاد ها برای دستگیری هنجارشکنی در اماکن عمومی حاضر شوند منع شده‌اند و به شناسایی یا عدم شناسایی از طریق سامانه هوشمند بسنده کرده اند!
ما خواستار این بودیم که تمام هنجارشکنان و بی اعتنایان به قانون کشور از خدمات دولتی منع شوند ولی هیچ تدبیری در این رابطه اندیشه نشده است!
از دولت مجلس و قوه قضائیه خواستار بازنگری لایحه عفاف و حجاب هستیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر