کد خبر: 157791
A

رئیس مؤسسه باقرالعلوم: قاضی می تواند به زنان بی حجاب حکم ۷۴ ضربه شلاق بدهد/ پدیده بی‌حجابی در طبقه پایین وجود ندارد و مخصوص طبقه مرفه است

حجت الاسلام موسوی، رئیس مؤسسه باقرالعلوم: جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای شخصی که در طبقه متوسط به بالا زندگی می کند، بازدارنده نیست و بیشتر برای قشر ضعیف جامعه بازدارنده است در حالیکه اساساً پدیده بی‌حجابی در طبقه پایین وجود ندارد و مخصوص طبقه مرفه است.

رئیس مؤسسه باقرالعلوم: قاضی می تواند به زنان بی حجاب حکم ۷۴ ضربه شلاق بدهد/ 
 پدیده بی‌حجابی در طبقه پایین وجود ندارد و مخصوص طبقه مرفه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام موسوی رئیس مؤسسه باقرالعلوم در چهارمین جلسه نشست اصلاح و بازنگری در لایحه حمایت از عفاف و حجاب که به همت پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت با همکاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) برگزار شد به بیان نظرات و راهکارهای خود در این زمینه پرداخت. 

حجت الاسلام موسوی رئیس مؤسسه باقرالعلوم با اشاره به اینکه تبصره ماده ۶۳۸ قبل از لایحه عفاف و حجاب وجود داشت، ابراز کرد: قاضی حکم ۷۴ ضربه شلاق را می‌توانست بدهد و بر حسب اطلاع من این حکم تاکنون اجرا نشده و قاضی جریمه پنج روز تا دو ماه حبس را می توانست به ۵ تا ۵۰ هزار تومان تبدیل کند ولی با این وجود جرایم بازدارنده نبود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رئیس مؤسسه باقرالعلوم با بیان اینکه درماده ۶۳۸ باید ضابط قضایی، مجرم را در محل دستگیر می کرد و سپس قاضی حکم می داد، گفت: قانونی که عملا امکان اجرایش وجود نداشته باشد، بود و نبودش فرقی ندارد؛ در این قانون جدید عفاف و حجاب  یک قدم به جلو رفته‌ایم و احکام کیفری را تصویب کرده‌ایم.

وی در بحث تبلیغات و فرهنگی این لایحه عملکرد صداوسیما را خوب ارزیابی کرد و گفت: سیاست گذاری فرهنگی نیاز به ابزارهای دیگری دارد؛ ابزارهای محدودیت از خدمات اجتماعی و جریمه های مالی نقش موثری در کاهش جرایم مربوط به عفاف و حجاب دارد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام موسوی شروع مجازات در این لایحه را از جریمه مالی تا جلوگیری از خدمات اجتماعی را هوشمندانه دانست و اظهار داشت: جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای شخصی که در طبقه متوسط به بالا زندگی می کند، بازدارنده نیست و بیشتر برای قشر ضعیف جامعه بازدارنده است در حالیکه اساساً پدیده بی‌حجابی در طبقه پایین وجود ندارد و مخصوص طبقه مرفه است.

رئیس مؤسسه باقرالعلوم با اشاره به اینکه جریمه باید متناسب با درآمد باشد، خاطرنشان کرد: جرایم مانند محرومیت خروج از کشور، محرومیت از معاملات و انفصال خدماتی، نقش موثری در بازدارندگی طبقات مرفه جامعه دارد و کم کردن جریمه به صورت مستقیم از حساب مجرم نقش بازدارندگی زیادی را دارد، البته باید توجه شود که آیا قانون‌گذار این اجازه را می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر