کد خبر: 185502
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

نایب رییس شورای شهر تهران: نیروهای اسرائیل را خسته کردیم/توانستیم رعب و وحشت بسیار زیادی را در دل اسرائیلی ها به وجود آوریم+فیلم

سردارسرتیپ پاسدار پرویز سروری، نایب رییس شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران گفت: پیام ما به اسرئیل این بود؛ اگر ادامه دهی ما با پاسخ جدی‌تر ما مواجه خواهی شد.

نایب رییس شورای شهر تهران: نیروهای اسرائیل را خسته کردیم/توانستیم رعب و وحشت بسیار زیادی را در دل اسرائیلی ها به وجود آوریم+فیلم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پرویز سروری، نایب رییس شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران، درباره حمله شب گذشته ایران به اسرائیل، با بیان اینکه «پیروزی ارزشمندمان را به همه کسانی که زخم‌خورده این نظام کودک‌کش هستند، تبریک می‌گویم» اظهار کرد: آن چیزی که مشخص است، جمهوری اسلامی با تولید بازدارندگی برای خود و منطقه، بسته‌ای را طراحی کرد که منجر به دست‌برداری اسرائیل از این خباثت‌ها می‌شود یا به طور کلی مجبور می‌شود تا از این روند کودک‌کشی و آدم‌کشی دست بردارد. این بسته یک بسته چندوجهی است؛ یک اینکه ما اقداماتی را که در قبل از عملیات انجام می‌دادیم در یک بسته‌ای طراحی کردیم که این بسته شامل جنگ روانی بود و این جنگ روانی را در قالبی برنامه‌ریزی شد که اعلام می‌کرد: «ما پاسخ می‌دهیم». اما زمان را نیز به گونه‌ای طراحی کردیم که یک نوع فلج در سیستم اداره رژیم صهیونیستی و به ویژه در امور نظامی‌اش به وجود بیاید. 

وی افزود: به علاوه اینکه ما توانستیم به نوعی این روند جنگ روانی را منجر به یک خستگی مفرط بر نیرو‌‌های نظامی اسرائیل که در آماده‌باش صددرصد بودند، کنیم و همینطور یک رعب و وحشت بسیار زیادی را در دل کسانی که به نوعی پشتیبان این نظام هستند به وجود بیاوریم. همچنین ما یک سری سلسله اقدامات دیگری را انجام دادیم، به عنوان مثال حزب‌‌الله لبنان شروع به ناامن کردن مناطق شمالی اسرائیل کرد و از سوی دیگری هم، هنگامی که قرار بود ما عملیات را انجام دهیم، عملیات روی گنبد آهنین و سیستم پدافندی اسرائیل انجام شد که این باعث شد تا ذخایر موشکی گنبد آهنین کاهش پیدا کند و از این رو قدرت عملیاتی‌اش در زمانی که عملیات اصلی انجام می‌شد، کاهش پیدا کرد. یعنی در زمانی که جمهوری اسلامی حملات وسیع پهپادی و موشکی خود را انجام می‌داد، آن گنبد نتوانست عملیات قدرتمندانه‌ای را انجام دهد. 

سروری در ادامه به دیده بان ایران گفت: همچنین متوقف کردن یک کشتی که مالک آن یک صهیونیست و اما یک شرکت انگلیسی بود، یک پیام روشنی بود تا بدانند که اقتصاد و انرژی در صورتی که بخواهند عملیات گسترده‌ای را انجام دهند، مختل خواهد شد و نیز جمهوری اسلامی از ظرفیت‌ها و آب‌های خودش به ویژه استفاده خواهد کرد و نشان داد که کشورهایی که به نوعی در جهت حمایت از اسرائیل در این عملیات وارد شوند، هزینه‌های بسیار زیادی را پرداخت خواهند کرد. همچنین ما تلاش کردیم تا به نوعی هزینه‌های حامیان اسرائیل را به شدت افزایش دهیم و این اقدام نیز صورت گرفت و به نظر من هم این اقدام بسیار موثر و مفیدی بود و به نوعی غرب و آمریکا را مجبور کرد که از رفتاری که منجر به توسعه جنگ در منطقه شود، جلوگیری کنند. و اما این مجموعه اقدامات ما قبل از عملیات بود. 

او ادامه داد: در زمان خود عملیات نیز، ما یک جنگ نوینی را آغاز کردیم، یعنی یک جنگ ترکیبی پرحجم و پرتاثیر. به طوری که هم با موشک، هم با پهپاد، هم حملات سایبری و ایجاد جنگ روانی به هنگام انجام عملیات همراه بود و از این رو شهرهای اسرائیل به خاموشی فرو رفتند و از این جهت انگیزه مردم و نیز نظامی‌های ارتش صهیونیستی به شدت افول پیدا کند و عملیات غرورآفرین رزمندگان ما با یک حجم وسیعی از ۳۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد انجام شد که قابلیت مورد هدف قرار دادن نقاط بسیار حساس را داشتند. 

نایب رییس شورای شهر تهران بیان کرد: پیام ما به اسرئیل این بود؛ اگر ادامه دهی ما با پاسخ جدی‌تر ما مواجه خواهی شد. اقدامات پسینی ما نیز همین رفتار بازدارنده ارتباط با کشورهای منطقه و به نوعی دیپلماسی فعالی بود برای اینکه اسرائیل را متوجه این کند که در صورت هر گونه حرکت تنش‌آمیزی باید منتظر ضربه‌‌های سخت‌تر از این هم باشد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر