کد خبر: 22723
A

اعتراض نماینده آستارا: برخی دوستان با هیئت رئیسه قرارداد دارند و سئوالاتشان به صحن می‌آید

نماینده مردم آستارا در تذکری به انتقاد از هیئت رئیسه پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد برخی از دوستان با هیأت رئیسه و تمامی کمیسیون‌ها قرارداد دارند که می‌توانند به راحتی سوالاتشان را در صحن مجلس مطرح کنند؛ اما بنده و امثال من نمی‌توانیم.

اعتراض نماینده آستارا: برخی دوستان با هیئت رئیسه قرارداد دارند و سئوالاتشان به صحن می‌آید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ولی‌الله داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس، با تکیه بر  اصل 88 قانون اساسی و ماده 209 آیین‌نامه خطاب به هیئت رئیسه با گلایه ادامه داد: 10 یا 15 سوال در تمامی کمیسیون‌ها دارم؛ از ابتدای مجلس دهم تنها نام چند نفر در مجلس به عنوان سوال کننده برده می‌شود، مگر ما نماینده مردم نیستیم که نمی‌توانیم سوال مطرح کنیم؟

علی مطهری که در این هنگام ریاست مجلس را برعهده داشت، از داداشی خواست که شفاف بگوید، این مشکل در چه مواردی بوده است؟

پس از مطهری، غلامرضا کاتب عضو هیأت رئیسه مجلس و مسئول سوالات نمایندگان، به این تذکر اینگونه پاسخ داد: هیأت رئیسه بر اساس تعهد و قسم و آیین‌نامه بعد از ارائه گزارش کمیسیون‌ها از سوالات نمایندگان، آن‎ها را در دستور کار مجلس قرار می‌دهد. از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 400 سوال داشتیم که کمتر از 50 سوال را توانستیم تعیین تکلیف کنیم. در سال گذشته نیز بالغ بر 3 هزار و 200 سوال بوده که مجموعاً 100 سوال مورد بررسی قرار گرفته است. ما بر اساس آیین‌نامه به ترتیب ارائه گزارش کمیسیون‌ها سوالات را در دستور کار قرار می‌دهیم و اگر اشکالی است باید آیین‌نامه را اصلاح کنیم.

علی مطهری هم در تأیید صحبت‌های کاتب گفت: در طرح سوالات در مجلس نوبت رعایت می‌شود ولی باز هم ما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر