کد خبر: 25059
A

معاون پارلمانی رییس جمهور : لایحه وکیل خانواده در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی است/ داشتن وکیل حق مردم است

معاون پارلمانی رییس جمهور از بررسی لایحه وکیل خانواده در کمیسیون‌های تخصصی دولت خبرداد و گفت: در بحث‌های مربوط به وکالت نظر وکلای کشور را می‌گیریم.

معاون پارلمانی رییس جمهور : لایحه وکیل خانواده در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی است/ داشتن وکیل حق مردم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حسینعلی امیری، درباره سرانجام طرح وکیل خانواده و بیمه وکالت گفت: این موضوعات در زمینه‌ حقوق شهروندی است. موضوع حقوق شهروندی دامنه وسیعی را به خود اختصاص می‌دهد یک بخشی از آن بر می‌گردد به فصل سوم قانون اساسی و حقوق ملت. داشتن وکیل حق مردم است و یکی از حقوقی است که قانون اساسی برای مردم در نظر گرفته است.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: موضوع وکیل خانواده و بیمه وکالت در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی است منتهی هنوز به صحن دولت نیامده است. ما در بحث وکالت و کانون وکلا به عنوان قدیمی‌ترین نهاد دموکراسی کشور مشورت می‌کنیم و در بحث‌های مربوط به وکالت نظر وکلای کشور را می‌گیریم کما اینکه راجع به لایحه وکالت نیز حسب دستور رئیس جمهور ما با کانون وکلای مرکز و برخی از استان‌ها جلسه داشتیم و مشورت کردیم و نظر آنها را گرفتیم و به نظرات آنها ترتیب اثر دادیم.

او تاکید کرد: نهاد وکالت برای دولت تدبیر و امید مهم است حق داشتن وکیل برای این دولت مهم است. آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور و رئیس دولتی که خود یک حقوقدان است در این خصوص اهتمام ویژه‌ای دارد. - ایلنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر