کد خبر: 25922
A
در گفتگو با دیده بان ایران مطرح شد؛

توضیح عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره پیگیری لایحه حمایت از کودکان/ درصورت تصویب این لایحه، تاسیس نهادی جهت حمایت از کودکان الزامی است

محمدعلی پورمختار در رابطه با پیگیری و بررسی های لازم جهت لایحه حمایت از کودکان اظهار کرد: کمیسیون به شدت نسبت به این موضوع حساس است و در هفته یک جلسه را صرف پیگیری و بررسی این لایحه می کند.

توضیح عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره پیگیری لایحه حمایت از کودکان/  درصورت تصویب این لایحه، تاسیس نهادی جهت حمایت از کودکان الزامی است

دیده بان ایران- سپیده اجلالی:تجاوز و قتل آتنای 7 ساله اهل پارس آباد، قتل ستایش ها، ماجرای کودکان هرندی تهران و در نهایت صبح امروز خبر مرگ بنیتای 8 ماهه کام مردم ایران را چندی است به تلخی کشانده است. همه در سوگ فرشتگان ماتم زده هستند و اعتراضات خود را به صورت های مختلف نشان می دهند. مردم پارس آباد خشم خود از قاتل آتنا را با به آتش کشیدن مغازه او و خواستار بودن اعمال اشد مجازات برای قاتل نشان دادند.

 مردم سراسر کشور نیز، در فضای مجازی به شدت به این قبیل حوادث واکنش نشان دادند و خواستار پیگیری هرچه بیشتر این موضوع از مسئولین امر شدند. خبر بنیتای 8 ماهه  نیز باعث شد بار دیگر مردم خواستار لایحه و قانونی برای حمایت از کودکان داشته باشند.

 

درهمین رابطه محمدعلی پورمختار، نماینده دهم مجلس شورای اسلامی، در تشریح لایحه حمایت از کودکان و آسیب های مربوط به آن ها به خبرنگار دیده بان ایران گفت: این لایحه با دقت نظر و حساسیت بالا از طرف کمیسیون قضائی مجلس مورد بررسی است. البته در این بین طرح تخفیف مجازات قاچاقچیان که مجددا به کمیسیون برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده شد، باعث شد اندکی روند پیگیری لایحه حمایت از کودکان به تعویق بیافتد اما درحال حاضر بررسی های لازم جهت طرح تخفیف مجازات قاچاقچیان توسط کمیسیون قضائی به پایان رسیده است و منتظریم تا این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح راجع به آن تصمیم گیری شود.

وی در خصوص طولانی شدن پروسه لایحه حمایت از کودکان و ازدیاد جرائم و آسیب های مربوط به کودکان بیان کرد: همانطور که گفتم این لایحه بسیار حساس است و به دقتی افزون بر دیگر لوایح نیاز دارد. همچنین از دیگر دلایل حساس بودن این لایحه می توان به مسئولیت خطیری که پس از اجرای این طرح بر عهده والدین، مدارس، رسانه ها و اشخاص و دستگاه های دیگر ایجاد خواهد کرد؛ اشاره کرد بنابراین این لایحه توسط کمیسیون قضائی مجلس با درنظرگرفتن کوچکترین جزئیات مورد بررسی است.

 

عضو فراکسیون ولایی مجلس  با اشاره به این که در هفته، یک جلسه  کمیسیون قضائی مجلس جهت بررسی لایحه حمایت از کودکان برگزار می کند تصریح کرد: کمیسیون به شدت نسبت به این موضوع حساس است  بطوریکه در هفته یک روز را منحصرا" به پیگیری و بررسی این لایحه اختصاص داده است.

وی در پایان افزود: درصورت تصویب این لایحه، تاسیس نهادی جهت حمایت از کودکان الزامی است که به طبع خود نهاد مربوطه نیز باید قوانین مربوطه را اجرا نماید.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر