کد خبر: 26789
A

حال و هوای مجلس دو روز مانده به رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی/ پزشکیان به دلخوش: شعر کم خواندید

دلخوش با گفتن این جمله که «برخی وزرا بعد از انتخاب شدن راه خود را می‌روند»، به نقد وزرا پرداخت، او همچنین از وزیر اطلاعات گلایه کرد و گفت: فضای مجازی به سمت تخریب دولت و ملت رفته است.

حال و هوای مجلس دو روز مانده به رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی/ پزشکیان به دلخوش: شعر کم خواندید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،‌ کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس در نطق میان دستور، خود به چینش کابینه اشاره داشت و گفت: مجلس با نشستی که با وزرا دارد،‌باید وزرای خوب و آنهایی که اهل عمل هستند،‌ انتخاب کند. بین وزرایی که انتخاب شدند افراد توانمند هستند،‌ازآقای روحانی تشکر می‌کنیم،‌تلاش برخی از وزرا را در این مدت دیدیم و امیدواریم این تلاش آنها در آینده بتواند به کشور کمک کند.

او ادامه داد:آنهایی که ضعف دارند انشاءالله مجلس در رأی گیری توجه خواهد کرد یا ضعف خود را برطرف می کنند یا مجلس رای خود را میدهد!در دوران گذشته برخی از ورزرا ضعف هایی داشتند، ما اخلاق خوب وزرا را فراموش نمی‌کنیم اما اخلاق به تنهایی مشکلات را حل نمی‌کند.

دلخوش معتقد است: «برخی از وزرا بعد از انتخاب شدن، راه خود را می‌روند و توجهی به مشکلات ملت و خانه ملت ندارد. من موردی داشتم که برای یک موضوع کوچک وزارتخانه باعث شد که نمایندگان از ابزار نظارتی خود استفاده کنند و نمایندگان را به مجلس بکشانند. اگر سئوال و تذکر زیاد است به این دلیل است که توجه وزرا در بین راه کم می شود.»

این نماینده شاعر پیشه مجلس، نقدی هم خطاب به وزیر اطلاعات گفت: من از پرسنل وزارت اطلاعات تشکر می کنم،‌سربازان امام زمان در طول تاریخ خوب عمل کردند از آنها ممنون هستیم، ولی از وزیر پیشنهادی گله هایی داریم.

او در شرح گله‌هایش گفت: امروز فضای مجازی که در کشور وجود دارد بخش عظمش به سمت تخریب ملت و دولت است،  توهین به ملت یک جرم است و اشاعه توهین و فساد جرمش بالاتر است،‌به نظر من وزیر پیشنهادی باید راهکارهای برخورد با تخلف و آنهایی که با حیثیت مردم بازی می کنند در نظر بگیرد.

پس از آنکه نطق دلخوش تمام شد،‌ پزشکیان خطاب به او با شوخی گفت:« شعر کم خوندید.»

فاطمه حسینی هم در نطق میان دستور خود اشاره ای به کابینه دوازدهم داشت. او برای مستند کردن صحبت‌هایش کلیپی از صحبت‌های رئیس جمهور در مورد حقوق شهروندی و احقاق حقوق زنان نشان داد و گفت: انتظارات جامعه سهم خواهی نیست. زنان و جوانان انتظار دارند که دولت آینده آنان را بیشتر و بهتر از گذشته ببیند.مسئولیت به دوش ما نمایندگان است که حرمت 41 میلیون رای را پاس بداریم.

زنجیره نطق‌های تذکرهای کابینه‌ای همچنان ادامه داشت. محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در نطق میان دستور خود گفت: علاوه بر پدیدآورندگان انقلاب اسلامی و افرادی که در آن دوران حضور داشتند، امروز شاهد آن بوده که فردی متولد بعد انقلاب که میراث‌دار انقلاب هستند به سمت وزارت ارتباطات معرفی می‌شود، اما متأسفانه بعد از معرفی، حرف و حدیث‌های بی‌اساس شنیده می‌شود، چراکه در طول این مدت آذری جهرمی را جوانی متخصص، پرانرژی، صبور، با تجربه و کاملا همسو با جناب آقای روحانی دیده ام و شایعه‌ها پیرامون وی هدف دار و تخریبی‌ هستند و می‌توان با برنامه‌های وی از فرصت‌های انقلاب دیجیتال بهره جست و با کارآفرینی و اشتغال در این حوزه کارهای اساسی انجام داد.

او همچنین در تذکری هم خطاب به رئیس جمهور گفت: از شما میخواهیم به وزرا بگویید تا جهت تقویت اعتماد عمومی اطلاعات دقیق مالی از وضعیت خودش،‌همسر و فرزندانش در اختیار نمایندگان قرار دهند.

شهرام کوسه غراوی نماینده مینو دشت نیز در تذکری شفاهی تصریح کرد: آقای روحانی شما قول دادید که از خانم و اهل سنت در کابینه به عنوان وزیر استفاده شود. او تذکرش را با شعری به پایان برد: وفا کنیم و ملامت کشیم و خوشی باشیم/ که در طریقت ما کافریست رنجیدن.

اما در میان تذکرهای کتبی هم ردی از کابینه به چشم می‌‌خورد. زاهدی نماینده کرمان و فولادگر، هاشمی تختی و آزادیخواه در تذکری کتبی خطاب به رئیس جمهور گفته اند: جای تاسف و تعجب دارد که وزارت علومی که برای همه دستگاه‌ها،‌ مسئول از آن تهیه می‌شود، هنوز برای آن وزیری به مجلس معرفی نشده است، لطفا بهای بیشتری به این وزارتخانه داده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر