کد خبر: 32508
A

مردم و مسئولان کشور، مرزداران رشید کرمانشاهی را تنها نخواهند گذاشت

امام جمعه شهرستان نظرآباد استان البرز با اشاره به حادثه غم انگیز زلزله غرب کشور، گفت: مردم و مسئولان ایران اسلامی ، مرزداران رشید و دلاور استان کرمانشاه را تنها نخواهند گذاشت.

مردم و مسئولان کشور، مرزداران رشید کرمانشاهی را تنها نخواهند گذاشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام والمسلمین جعفر محسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه نظرآباد تسلیت سالروز رحلت پیامبر صلح و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی و شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: زمین لرزه غرب کشور که با جان باختن شماری از مردم دلاور و مرزبانان ر استان کرمانشاه همراه بود سبب تاسف و تاثر تمام هموطنان و مسئولان نظام اسلامی شد.
وی ادامه داد: این حادثه غم انگیز سبب اندوه فراوان مردم شد و به همین دلیل سیل کمک ها از گوشه و کنار ایران اسلامی راهی غرب کشور شده است .
وی با قدردانی از حضور امدادگران به ویژه نیروهای ارتش ، سپاه ، بسیج و هلال احمر در خدمات رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: به رغم سیل کمک ها ، امروز هموطنان زلزله زده با کمبود برخی اقلام مانند چادر، پتو وپوشاک مواجه هستند که امیدواریم با کمک امت حزب الله این مشکلات مرتفع شود.
امام جمعه نظرآباد اظهار داشت: از دستگاه های اجرایی انتظار می رود آب ، برق ، گاز و سوخت مورد نیاز زلزله زدگان را تامین و در اسرع وقت بازسازی این مناطق را آغاز کنند.
وی تاکید کرد که باید این همدردی ها استمرار داشته باشد البته نه فقط در بیان، بلکه در عمل و اینکه مسئولان ما در رده های مختلف در بین حادثه دیدگان حضور پیدا کردند این تسلای موثر و عملی است.
محسن زاده گفت: باید سرعت عمل بیشتری به خرج داده شود. باتوجه به اینکه مشکل سرمای شدید را هم در پیش داریم.
خطیب جمعه نظرآباد با اشاره به مصائب ماه محرم و صفر اظهار داشت: امسال اربعین حضرت ثارالله سلام الله علیه را با شور و حال خاصی پشت سر گذاردیم زیرا اربعین سیدالشهدا (ع) از شعائر اسلامی است.
وی ادامه داد: این مراسم آنقدر مهم است که از علائم مومن شمرده شده، سنت حسنه ی پیاده روی در آموزه های دینی از ارج و اجر بالایی برخوردار است لیکن همه ما باید دقت کنیم که از درس اربعین غفلت نشود.
امام جمعه نظرآباد گفت: درس اربعین برای ما ثبات قدم در راه حق است، همان نکته ی کوتاه اما طلایی را که رهبر عزیز انقلاب فرمودند که این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند.
وی بیان کرد: باید مراقب باشیم تحت تاثیر ناهمواری ها و دشواری ها قرار نگیریم، درس اربعین حضرت ثارالله (ع) امید به آینده است، تلاش برای تحقق اهداف انقلاب است.
وی ادامه داد: این پدیده ی عظیم اربعین نشان از این دارد که روح جهاد و شهادت در راه خدا گسترش یافته است.
حجت الاسلام محسن زاده گفت: باید از حماسه ی کریمانه ی ملت عراق در پذیرایی سخاوتمندانه و عاشقانه از زوار اربعین صمیمانه تشکر و قدردانی بکنیم.
خطیب جمعه نظرآباد با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی بر توجه به این مقوله مهم و نهادین شدن فرهنگ مطالعه با تکیه بر مشوق های فرهنگی تاکید کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر