کد خبر: 34959
A

تاکید شخصیت های الجزایری بر تداوم مقاومت مردم فلسطین و مبارزه با اشغالگران صهیونیست

شماری از شخصیت ها و نهادهای غیر دولتی الجزایر روز سه شنبه و در آستانه روز جهانی حمایت از فلسطین، سهل انگاری برخی حکومت های عربی در این خصوص را محکوم و تاکید کردند که سرزمین فلسطین با زور ازمردم گرفته شده و فقط با زور می توان آن را پس گرفت.

تاکید شخصیت های الجزایری بر تداوم مقاومت مردم فلسطین و مبارزه با اشغالگران صهیونیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شماری از شخصیت های انقلابی الجزایر و همچنین نهادهای غیر دولتی این کشور امروز در مراسم روز جهانی حمایت از فلسطین در روزنامه دولتی «المجاهد» شرکت کردند و در خصوص تلاش های رژیم صهیونیستی و برخی حکومت های عربی برای به فراموشی سپردن مساله فلسطین هشدار دادند.
الجزایری ها در این مراسم تاکید کردند که خطر در کمین فلسطین است و از همه طرف ، هدف قرار می گیرد و حتی برخی کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی حمایت و سعی در عادی سازی روابط با این رژیم دارند.
«لوی عیسی » سفیر فلسطین در الجزایر نیز در این مراسم گفت: مشکل اصلی مساله فلسطین در این روزها، سستی کشورهای عربی در حمایت از آن است.
وی افزود: برخی کشورها نه تنها به فلسطین کمک مالی نمی کنند بلکه به رهبران فلسطین نیز فشار سیاسی وارد می کنند اما الجزایر با وجود شرایط سخت اقتصادی از جمله معدود کشورهایی است که همچنان حامی ما است.
سفیر فلسطین گفت: تلاش هایی در حال انجام است تا مساله فلسطین در میادین بین المللی به فراموشی سپرده شود و در این چارچوب سعی می شود درگیری ها و انقلاب هایی در منطقه روی دهد تامردم مشغول آن شوند و از فلسطین غافل شوند.
همچنین شماری از شخصیت های انقلابی الجزایر نیز از فلسطینی ها خواستند از سلاح های خود دست نکشیده و تاکید کردند: چیزی که با زور گرفته شده فقط با زور بازگردانده می شود'
«عبد الحمید سی عفیف» یکی از نمایندگان مجلس از حزب حاکم (جبهه التحریر الوطنی ) و رئیس کمیته امور خارجی و همکاری های مجلس الجزایر گفت: موضع گیری مردم و دولت الجزایر در خصوص فلسطین ثابت است و ما به گفته «هواری بومدین » رئیس جمهوری فقید که گفت:'ما با فلسطین هستیم چه ظالم باشد چه مظلوم ' اعتقاد داریم .
سی عفیف افزود:«عبدالعزیز بوتفلیقه » رئیس جمهوری الجزایر نیز گفته است 'استقلال الجزایر جز با استقلال فلسطین با پایتختی بیت المقدس کامل نمی شود، این موضع گیری ثابت است و قابلیت چانه زنی ندارد، این حاصل تجربه تلخ ما با استعمار و مبارزات ضد آن است'
وی تلاش های برخی طرف ها برای ضعیف کردن مردم فلسطین و هدف قرار دادن مقاومت و تروریست دانستن آن را محکوم کرد و گفت:
مبارزه مردم فلسطین با اشغالگران صهیونیست با هر وسیله ممکن حقی مشروع و قانونی است و صلح و آرامش در منطقه تنها در صورتی به دست می آید که راه حلی عادلانه و فراگیر برای مساله فلسطین یافته شود و مردم بتوانند به سرزمینشان بازگردند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر