کد خبر: 43702
A

١٠ میلیون زن ایرانی عضو رسمی بسیج هستند

رئیس بسیج زنان کشور جمعیت بسیج زنان کشور را بزرگترین تشکل بانوان خواند و به تشریح اقدامات بسیج بانوان پرداخت.

١٠ میلیون زن ایرانی عضو رسمی بسیج هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ مینو اصلانی بسیج زنان کشور را بزرگترین تشکل بانوان کشور معرفی و اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد بانوان ثبت‌نام شده در سامانه بسیج که با ارائه کارت ملی و مشخصات خود علاقه‌مندی خود را نسبت به حضور در بسیج اعلام کرده‌اند، ١٠ میلیون بانوی ایرانی است.

رئیس بسیج بانوان کشور با بیان اینکه در حال حاضر بسیج بانوان ٢٠ هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح کشور دارد، گفت: علاوه بر این بسیج بانوان کشور در تمامی مراکز آموزشی و فرهنگی مانند سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، ادارات و کارخانجات نیز فعالیت منسجمی دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده بسیج کشور در حوزه‌های مختلف به فعالیت‌های ورزشی بسیج بانوان در اقصی نقاط کشور و مناطق دور افتاده اشاره و اضافه کرد: تلاش کردیم در کنار تمامی مراکز پایگاه مقاومت بسیج یک سالن ورزشی مختص بانوان داشته باشیم و در حال حاضر بیش از یکهزار سالن ورزشی برای فعالیت‌های ورزشی بانوان بسیجی آماده کرده‌ایم که از استقبال مناسبی هم برخوردار بوده است.

اصلانی یکی دیگر از فعالیت‌های مهم بسیج بانوان کشور را حمایت از خانواده های زندانی دانست و ادامه داد: بسیج بانوان کشور طی تفاهمنامه با معاونت زنان ریاست جمهوری در رابطه با حمایت از خانواده‌های زندانیان تلاش دارد که از طریق ایجاد اشتغال برای این خانواده‌ها به معیشت آنان کمک دهد و در حال حاضر تفاهم‌نامه مذکور مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

رئیس بسیج بانوان کشور یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم بسیج بانوان کشور را ایجاد مهدهای قرآنی در سطح کشور خواند و افزود: بسیج بانوان کشور ۳۰۰۰ مهد قرآنی در سطح کشور راه‌اندازی کرده است که از این بابت بسیج نیاز به حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به منظور گسترش فعالیت‌های قرآنی خود دارد.

اصلانی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که بسیج بانوان کشور به صورت جدی پیگیری می‌کند مسئله توانمندسازی زنان است، افزود: تشکیل تعاونی‌های خود برای اشتغال خانگی زنان یکی از مسائلی است که مورد استقبال نمایندگان فراکسیون زنان نیز قرار گرفت و مقرر شد در این زمینه همکاری های مشترکی میان دو طرف صورت بگیرد.

وی با اشاره به نشست بسیج بانوان کشور با فراکسیون زنان مجلس، گفت: یکی از موضوعاتی که مورد تأکید طرفین بود بحث مسجد محوری است  قرار شد در این زمینه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بسیج را یاری دهد.

رئیس بسیج بانوان کشور افزود: به دنبال این است تا با محوریت مساجد اولا به رونق آن کمک کند و دوما مساجد تبدیل به پایگاهی مردمی شوند و از این طریق  بسیاری از برنامه‌ها مانند ایجاد اشتغال و رسیدگی به مشکلات مردم حل و فصل شود./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر