کد خبر: 46210
A

جنتی: مسئولان خود را تافته‌‎جدابافته از ملت ندانند/ به داد بندگان خدا برسیم تا خدا به دادمان برسد

دبیر شورای نگهبان گفت: برخی از مسئولانی با کنارگذاشتن خلق و خوی ساده‌زیستی اوائل انقلاب، در حال ضربه‌زدن به نظام و نوع نگاه مردم به انقلاب هستند.

جنتی: مسئولان خود را تافته‌‎جدابافته از ملت ندانند/ به داد بندگان خدا برسیم تا خدا به دادمان برسد

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‌الله جنتی ظهر روز گذشته پس از اقامه‌ی فریضه‌ی ظهر و عصر و در جمع مدیران و کارکنان شورای نگهبان با عرض تسلیت به مناسبت سالگرد فاجعه هفتم تیر ۱۳۶۰، با اظهار ناراحتی از کم رنگ شدن روحیه‌ی انقلابی در برخی مسئولان تصریح کرد: با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب متأسفانه در بین برخی مسئولان روحیه و زندگی اشرافی دیده می‌شود. همین موضوع اسباب تزلزل ایمان و عقیده‌ی مردم را فراهم می‌کند.

اهم اظهارات دبیر شورای نگهبان به شرح زیر است:

*به مسئولانی خلق و خوی ساده زیستی اوائل انقلاب را کنار گذاشتند و در حال ضربه زدن به نظام و نوع نگاه مردم به انقلاب هستند، من به این دسته از افراد سفارش می‌کنم که از توده مردم فاصله نگیرند و خود را تافته‌ی جدابافته از ملت ندانند چرا که این پست و مقام‌ها دوامی ندارد و آنچه می‌ماند اخلاص و روحیه‌ی انقلابی است از همین رو به فکر طبقه‌ی ضعیف باشند و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند. این اشخاص یک فکر چاره‌ای به حال خودشان کنند. بدانند مردم، وضع اشرافی، ثروت و اندوخته‌شان را می‌بینند و از آن مطلع هستند. این افراد باید بدانند با این روش، چگونه با افکار مردم بازی می‌کنند. وضع مردم را ببینند، به داخل مردم بروند و احوالی از آنها بپرسند.

* سفارش دیگرم به بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی است که گاهی می‌شنوم از اینگونه رفتارهای اشرافی دلزده می‌شوند و احساس دلسردی می‌کنند. به این جوانان عزیزِ انقلابی می‌گویم، طرف شما خداست. شما برای خدا کار کرده‌اید و خدا هم به شما قلب و ایمان پاک و روحیه انقلابی و اسلامی داده است. الان هم در برابر خدا وظیفه دارید. حالا دیگران می‌خواهند به وظیفه شان عمل کنند یا نه. ما که تابع جو و فضا نیستیم که ببینیم دیگران چه می‌کنند که ما هم همان را انجام دهیم.

*فاصله‌ی ما با علی (ع) از زمین تا آسمان است ولی بالاخره باید یک شباهتی به ایشان داشته باشیم. خدا رحمت کند شهید مظلوم بهشتی را. آن اوائل که مسئولیتی گرفته بود می‌گفت من باید یک فکری برای سفره‌ام کنم، چون یک رنگ و آبی دارد. آن بزرگوار به فکر این بود که سفره‌اش آب و رنگی نداشته باشد. اگر ما می‌خواهیم خدا به دادمان برسد باید به داد بندگان خدا برسیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر