کد خبر: 51796
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

نماینده سابق مجلس: امیدوارم لایحه CFT توسط شورای نگهبان هم تصویب شود/ به نظر می رسد مخالفان با تصویب این لایحه از شفافیت واهمه دارند!!

ابراهیم نکو گفت: بنده معتقدم ابراز این نوع نگرانی از سوی برخی افراد خاص باعث تحریک مردم می شود.این در حالی است که مردم باید واقعیت را بدانند.

نماینده سابق مجلس: امیدوارم لایحه CFT  توسط شورای نگهبان هم تصویب شود/ به نظر می رسد مخالفان با تصویب این لایحه از شفافیت واهمه دارند!!

به گزارش دیده بان ایران؛ صبح امروز یکی از لوایح چهارگانه موسم به FATF یعنی CFT  در حالی در صحن علنی مجلس با 143 رای به تصویب رسید که از صبح امروز برخی نمایندگان مخالف تصویب این لایحه که اکثریت آنها نزدیک به جبهه پایداری بودند حواشی بسیاری را در مجلس بوجود آوردند. 

ابراهیم نکو نماینده مجلس نهم در مجلس در همین رابطه و دلایل مخالفان با تصویب این لایحه به خبرنگار دیده بان ایران گفت: تصویب این لایحه در مجلس گام بلندی بود چرا که به نفع کشور و امور بانکی است و از طرفی می تواند پاسخی باشد به نگرانی و شیطنت های آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران که همواره سعی در به انزوا کشیدن ایران در مجامع بین المللی را داشتند.

وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به تصویب این لایحه از سوی شورای نگهبان؛ یادآور شد: به نظر می رسد نمایندگانی که از صبح امروز با انواع و اقسام سخنان و شایعه پراکنی سعی داشتند جلسه علنی مجلس را به حاشیه ببرند نفعی داشتند که در مخالفت با این لایحه فریاد سر می دادند. بنده معتقدم ابراز این نوع نگرانی از سوی برخی افراد خاص باعث تحریک مردم می شود.این در حالی است که مردم باید واقعیت را بدانند.

نکو تصریح کرد: تصویب CFT  باعث شفافیت امور بانکی و مالی کشور خواهد شد و به همین دلیل است که برخی نگران این نوع شفافیت هستند در حالیکه  پیوستن به این کنوانسیون در شرایطی که آمریکا کمر به انزوا کشاندن ما بسته بسیار مهم است.

این نماینده سابق مجلس گفت: یکی از مضرات ملحق نشدن به این کنوانسیون این خواهد بود که کشورهای دیگر ما را به عنوان حامی تروریست خواهند پذیرفت. پذیرفتن FATF , CFT یعنی اینکه ما خودمان خواهان مبارزه با تروریسم هستیم نه حامی آنها، جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال گذشته همواره خودش قربانی تروریست بوده است.

نکو اضافه کرد: وقتی خودمان مخالف تروریست هستیم و پولشویی را مخالف شفافیت اقتصادی کشور می دانیم چه لزومی دارد که مخالفت کنیم یا بگوییم نمی خواهیم به این کنوانسیون بپیوندیم؟

وی تصریح کرد: نپیوستن به این لایحه  به معنی دست رد زدن به کمک بسیاری از کشورها مخصوصاَ اتحادیه اروپا برای ایران است. ضمن اینکه کشورهایی مانند چین که هم اکنون رابطه اقتصادی خوبی با ما دارد هم، در صورت نپیوستن ما به این لایحه دیگر قادر به همکاری با ما نخواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر