کد خبر: 56568
A

توکلی: خلاء آیت الله شاهرودی در جلسات مجمع تشخیص حس می‌شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله شاهرودی در دسته‌بندی های سیاسی هیچ گاه وارد نشد. بر همین اساس وقتی او رئیس شورای حل اختلاف بین دولت و مجلس شد، هیچ فرد و گروهی تعجب نکرد که چرا او باید در این جایگاه باشد.

توکلی: خلاء آیت الله شاهرودی در جلسات مجمع تشخیص حس می‌شد

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی شاهرودی آخرین مرتبه در ۱۶ تیر ۹۷ در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یافت اما از چندی پیش به دلیل تشدید بیماری خود در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود.

صبح امروز سطح هوشیاری آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به شدت کاهش یافت.

احمد توکلی درباره جایگاه آیت الله هاشمی شاهرودی در نظام جمهوری اسلامی ایران  گفت: از دست دادن این فقیه عالیقدر و خوش سابقه جای تأسف دارد و از خدا برای ایشان طلب رحمت و آمرزش می کنم.

وی افزود: آیت الله سیدمحمود شاهرودی یک فقیه با نگاه باز به مسائل بود، اهل فن سطح عملی فقاهت ایشان را برجسته توصیف می کردند. آیت الله شاهرودی در حوزه اقتصاد اسلامی کار کرده بود و با شهید صدر انس داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه آیت الله شاهرودی منشأ خدمات به جمهوری اسلامی بود، یادآور شد: در این مدت یک سال و خورده ای که در مجمع هستم، ایشان دفعات زیادی نتوانست به جلسه بیاید اما در همان ماه های اول حضور، جلسات را طوری اداره می کرد که اجازه اظهارنظر برای همه فراهم می کرد. در مجموع احترام برانگیز بود.

وی درباره فراجناحی بودن شخصیت آیت الله شاهرودی گفت: عالم طراز قابل قبولی بود که نمی شد، در دسته بندی های سیاسی بگنجد. وفادار به نظام جمهوری اسلامی بود و خود را خدمت گذار می دانست بنابراین در دسته بندی های سیاسی هیچ گاه وارد نشد. بر همین اساس وقتی او رئیس شورای حل اختلاف بین دولت و مجلس شد، هیچ فرد و گروهی تعجب نکرد که چرا او باید در این جایگاه باشد. معتقدم انتخاب بجایی بود و همین صفت بی طرفی به لحاظ جبهه بندی سیاسی این موقعیت را برای ایشان فراهم کرد.

وی درباره اقدام آیت الله هاشمی شاهرودی در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی هنگام ریاست بر قوه قضائیه گفت: آن زمان هنوز مثل امروز خیلی جدی موضوع مبارزه با فساد اقتصادی در جامعه و مخصوصا از طرف نخبگان کشور مطالبه نمی شد اما اگر پرونده ای مطرح می شد آیت الله شاهرودی از پیگیری آن حمایت می کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره احساس خلا آیت الله هاشمی شاهرودی در جلسات مجمع تشخیص گفت: در زمانی که ایشان مریض بود، جلسات را آقایان موحدی کرمانی و رضایی اداره می کردند. ولی به هر حال خلاء ایشان حس می شد. حالا هم طبعا رهبر معظم انقلاب کسی را باید برای ریاست مجمع تعیین کنند./خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر