کد خبر: 72109
A

نماینده مجلس: شهری که در آن زوج جوانی نتواند اتاقکی اجاره کند، حسینی و اسلامی نیست/ باید مراقب بود اربعین حسینی دستخوش خرافات نشود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در مراسم پیاده‌روی میلیونی اربعین ثابت شد که جاده سازی سخت نیست، بردن اینترنت به نقاط دوردست و تامین داروی چند میلیون نفر ممکن است و پاسپورت را یک ساعته می توان صادر کرد.

نماینده مجلس: شهری که در آن زوج جوانی نتواند اتاقکی اجاره کند، حسینی و اسلامی نیست/ باید مراقب بود اربعین حسینی دستخوش خرافات  نشود

به گزارش دیده بان ایران؛ اصغر مسعودی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه،22مهرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: اربعین ترکیب عقل و عاطفه، نماد عزت، بصیرت و وحدت، جنبش عاشقانه و مومنانه و فریاد پایمردی حنجره اسرای خسته کربلا است که جرات دفاع از حق را آموختند و ارزش مقاومت در برابر ظلم را زنده کردند.

باید مراقب بود اربعین حسینی دستخوش خرافات و اختلافات نشود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مراقب بود اربعین حسینی، این حرکت عظیم دستخوش خرافات و اختلافات نشود، تصریح کرد: از موکب‌داران که کرامت و مودت را ابراز کردند تشکر می کنم و از دولتمردان می خواهم متناسب زائران به زیرساخت ها و امکانات توجه کنند.

وی خطاب به وزیر کشور، یادآور شد: در مرز مهران کرامت زائران حفظ نشده و زائران سه برابر و امکانات و وسایل نصف شده است؛ این درحالیست که قیام امام حسین (ع) فریاد عدالت خواهی تاریخ بشریت است اما نابسمانی نشانه بی عدالتی است.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس دهم، خطاب به ملت و کشورهای مسلمان، افزود: امروز مسلمانان توسط دولت های مسلمان به خاک و خون کشیده می شوند و هزاران کودک یمنی کشته و هزاران کرد آواره می شوند؛ آمریکا شریکی مطمئن برای شما نخواهد بود و چنانچه سپر دفاعی آمریکا مایه آرامش آرامکو نشد فشار حداکثری مقاومت حداکثری را رقم زد.

مسعودی یادآور شد: انصارالله قدرت انباشت مقاومت سعودی و امارات را در باتلاق یمن گرفتار کرد و اگر عدالت نباشد عافیت، سلامت، کرامت و امنیت به مسلخ می رود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قوه مجریه با سازمان نظارت یافته از بروز رشد و فساد پیشگیری کند، اگر مجلس در نظارت کوتاهی نکند و اگر قوه قضائیه با کارشناسان قاطع و پاکدامن، عناصر آلوده و خائن را از سر راه تعالی کشور بردارد امید و اعتبار افزایش می یابد؛ امروز دستان پاک رئیس دستگاه قضا که می خواهد دستان ناپاک را نه از مچ که از بازو قطع کند باید بوسید و مقام و موقعیت نباید مانع رسیدن به فساد شود؛ قطع دست از بازو یعنی پرداختن به ریشه ها، ام الفسادها و اهلیت مدیران درستکار و خدمت گذار.

وی افزود: بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور در سال 1396 شرکتی 15 میلیون یورو سود خالص داشته و هیچ مبلغی به عنوان سهم دولت به خزانه واریز نکرده، شرکتی از بابت حق انتفاع سنوات هزار و  847 میلیارد تومان بدهی داشته و بالغ بر 4 هزار و 502 میلیارد تومان مانده مطالبات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی وصول نشده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر صمت با انتقاد از اینکه قانون معادل اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: حق محرومان از معادن گرد و خاک، آلودگی و آزردگی است.

 گره‌های اشتغال باز نشده اند

وی خطاب به رئیس جمهور با انتقاد از بازنشدن گره‌های اشتغال، گفت: کارگزاران خود را ارباب می دانند و ارباب رجوع مرجوع می شوند.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس دهم، خطاب به وزرای راه و شهرسازی، ارتباطات، بهداشت و نیرو، ادامه داد: در مراسم پیاده‌روی میلیونی اربعین ثابت شد که جاده سازی سخت نیست، بردن اینترنت به نقاط دوردست و تامین داروی چند میلیون نفر ممکن است و پاسپورت را یک ساعته می توان صادر کرد.

مسعودی در بخش دیگری از نطق خود، خطاب به وزیر نیرو گفت: محصولی که با خون دل تولید می شود به تاراج می رود می طلبد با ایجاد سامانه آنلاین و برخط ثبت مقدار کشت و ظرفیت و نیاز آن آشفته بازار تولید را ساماندهی و بسترهای صادرات انار، انجیر و کاهش تعرفه این محصولات را فراهم کنید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به مسئولان هشدار داد: شهری که در آن خانه های میلیاردی ساخته می‌شود اما زوج جوان عاشقی نتواند اتاقکی اجاره کند حسینی و اسلامی نیست./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر