کد خبر: 80440
A

نماینده مجلس: کرونا علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روان هم تاثیر گذاشته است/ چشم امید تولیدکنندگان به شب عید بود

یک نماینده مجلس گفت: کرونا باعث رکود در اقتصاد شده است و بسیاری از بخش‌ها با مشکل رو به رو شده‌اند.

نماینده مجلس: کرونا علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روان هم تاثیر گذاشته است/ چشم امید تولیدکنندگان به شب عید بود

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بختیار درباره تاثیر شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد و برخی از کسب‌وکارها گفت: کرونا امروز باعث رکود در بخش‌هایی از اقتصاد کشور شده است، مشاهده می‌کنیم تولید، تجارت، بازرگانی و پروژه‌های اجرایی با مشکلات فراوانی روبرو شده‌اند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلش شورای اسلامی ادامه داد: چیزی به شب عید نمانده و بازاری‌ها از قبل برای این ایام برنامه‌ریزی کرده بودند تا بتوانند کالاهایشان را بفروشند اما امروز دچار مشکل شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که تولیدکنندگان کل ایام سال چشم به بازار شب عید دارند، عنوان کرد: تولیدکنندگان برای شب عید برنامه‌ریزی می‌کنند و از قبل آنچه را که باید تولید کنند را تولید می‌کنند تا در این ایام بفروشند اما شیوع بیماری کرونا مانع شده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیماری کرونا شرایط سختی را به وجود آورد، امروز این بیماری در سراسر جهان فراگیر شده است و همه بخش‌های زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: کرونا علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روان هم تاثیر گذاشته است. امروز مردم در اضطراب و نگرانی به سر می‌برند.

بختیار ادامه داد: البته مسئولان پس از آن که متوجه وجود بیماری در کشور شدند، تمهیداتی را صورت و  اقدامات پیشگیرانه انجام دادند.

وی افزود: انشاالله از این شرایط عبور می‌کنیم، مهم در این برهه زمان مدیریت است‌ البته باید گفت که دولت می‌توانست مدیریت جدی‌تری داشته باشد و شرایط لازم را پیش از این‌ها برای قرنطینه، شیوع و حتی جلوگیری از بیماری فراهم سازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از مردم مسائل پیشگیرانه را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص بیماری کرونا، گفت: کارهایی برای این مبارزه انجام شده است، امروز کیت‌های آزمایشگاهی در اختیار آزمایشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفته و خدا را شکر روند بهبودی رو به جلو است.

بختیار افزود: انشاالله اقدامات بعدی نیز صورت خواهد گرفت تا کابوس این بیماری از سر مردم برداشته شود. این بیماری با گرمتر شدن هوا از بین می‌رود و مردم در یک آرامش قرار می‌گیرند و بخش‌های اقتصادی هم راه می افتند.

وی ادامه داد: امروز مدارس و دانشگاه‌‌ها به دلیل وجود شرایط کشور تعطیل می‌شوند بنابراین ما باید به آموزش از راه دور که مدت‌ها در باره آن صحبت شد و یا خدمات دولت الکترونیک که بحث‌های زیادی پیرامون آن انجام دادیم اهتمام ورزیم شاید این شرایط کمک کند دولت الکترونیکی که سال‌های سال است از آن صحبت می‌کردیم، گسترش یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر