کد خبر: 85466
A

مجتبی ذالنوری: ظریف باید به کمیسیون امنیت ملی مجلس بیاید/ کسانی که به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام رأی مثبت داده‌اند، فهم و شعور سیاسی ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی پس از انتخاب هیات رئیسه خود وزیر امور خارجه را برای بررسی موضوع قطعنامه شورای حکام فرا خواهد خواند.

مجتبی ذالنوری: ظریف باید به کمیسیون امنیت ملی مجلس بیاید/  کسانی که به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام رأی مثبت داده‌اند، فهم و شعور سیاسی ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس نیروی اتمی گفت: این قطعنامه نشان دهنده بی فرجام بودن برجام است و نشان می‌دهد تضمین‌های لازم برای حفظ حقوق جمهوری اسلامی ایران در این قرارداد دیده نشده و ما پس از ۷ سال به نقطه اول رسیده‌ایم.

وی افزود: با حفظ حرمت دو کشوری که به این قطعنامه رأی منفی داده‌اند، باید بگویم که صدور این قطعنامه نشان‌دهنده قدرنشناسی و نمک نشناسی شورای حکام و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کسانی که به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام رأی مثبت داده‌اند، از کمترین فهم و شعور سیاسی برخوردار نیستند؛ چراکه وقتی یک طرف قرارداد به تعهداتش عمل نمی‌کند، دلیلی برای ادامه اجرای تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: قطعنامه شورای حکام، قطعنامه خواهشی شورای حکام هیچ نفعی را برای این نهاد ندارد چراکه تنها از ایران درخواست کرده است.

وی افزود: ما چه به تعهداتمان عمل کنیم و چه نکنیم توسط شورای حکام محکوم می‌شویم، پس جمهوری اسلامی ایران باید در همکاری‌هایش با آژانس بین المللی انرژی اتمی تجدیدنظر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر این قطعنامه نشان دهنده وجود تشتت در درون شورای حکام آژانس بین المللی هسته‌ای است و عدم اتحاد و انسجام در این شورا را نشان می‌دهد.

ذوالنوری در پایان خاطرنشان کرد: پس از انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون امینت ملی این کمیسیون محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را برای بررسی قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام به کمیسیون فرا خواهد خواند و از وی برای این موضوع دعوت خواهد کرد و به وظیفه قانونی و نظارتی خود در این زمینه عمل می‌کند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر